All Retail
Опубліковано

Логістичні трансформації NOVUS: від орендованих складів до єдиного розподільчого центру

Щоб створити стійкий фундамент для розвитку, потрібна міцна опора. Таким наріжним каменем для мережі супермаркетів NOVUS став новий єдиний розподільчий центр, який нещодавно запустили в районі Жулянського моста в Києві. Цей сучасний логістичний комплекс, площею 40 тисяч квадратних метрів, знаменує початок нової ери в логістиці компанії.

Костянтин Паршин, керівник департаменту операційної логістики NOVUS, розповів про функціональні особливості РЦ, умови роботи працівників, сертифікацію BREEAM та про те, на чому зосередить компанія експансію в найближчі роки.

- Доброго дня, Костянтин. Сумарна площа єдиного Логістичного центру NOVUS майже вдвічі перевищить сім старих РЦ. А яка подальша доля цих 7 старих РЦ?

- Всі наші попередні РЦ — це були або орендовані склади, або склади, на яких ми купували логістичну послугу. Разом із нашими адміністративними працівниками там працювали логістичні провайдери, які і виконували для нас повний комплекс складського сервісу.

На старих логістичних центрах, де раніше працювала наша компанія, у нас закінчився договір оренди або договір логістичної послуги — тому зараз ми повноцінно переходимо до роботи на своєму власному єдиному РЦ.

- Чи може компанія вже озвучити місце розташування нового РЦ?

- Об’єкт знаходиться в районі Жулянського моста. Комплекс цих будівель чудово видно з траси, а вночі він гарно світиться зеленими буквами нашого логотипу. Про нього уже знають всі наші постачальники та партнери.

РЦ функціонує вже кілька місяців, ми почали наповнювати його товаром ще у січні. В даний момент об’єкт знаходиться вже на кінцевій стадії запуску і незабаром ми почнемо працювати у повному обсязі.

— Оскільки єдиний РЦ NOVUS знаходиться у Києві — чи говорить це про те, що і експансія компанії у найближчі роки буде зосереджена саме на столичному регіоні?

- Згідно стратегії компанії — саме так, адже логістично нам дуже вигідно мати РЦ саме в районі концентрації більшості своїх магазинів. Звісно, з точки зору логістики ми можемо підтримувати експансію в регіонах, якщо таке рішення буде прийняте керівництвом. Однак зараз це не у пріоритеті компанії.

— Яка площа Вашого нового РЦ?

- Складська площа складає трохи більше 40 тис. кв.м, а загальна площа комплексу (включаючи підземний паркінг) — близько 51 тис. кв.м. Звичайно, за сучасними мірками, це не дуже великий склад, але поточні потреби мережі NOVUS він закриває із запасом.

- Чи можете Ви озвучити обсяг інвестицій у цей проект?

- Точну цифру назвати не можу, однак це точно кілька десятків мільйонів доларів.

- Скільки людей буде задіяно в обслуговуванні цього проекту? Як ви плануєте вирішувати проблему мобілізації чоловіків, адже саме представники цієї статі найбільш підходять для такої роботи?

- Штатний розпис комплексу — це близько 400 осіб. При цьому, за гендерним складом у нас приблизно третину складають жінки, вони зазвичай працюють на найбільш безпечних ділянках роботи з точки зору навантажень (оператори, диспетчери тощо).

Звісно, найбільшу потребу ми відчуваємо саме в чоловічій праці — адже ми за добу ми фіксуємо до тисячі тон обороту продукції на вхід та на вихід. Ми намагаємось максимально механізувати процеси, на РЦ задіяно близько 90 одиниць сучасної навантажувальної техніки, яка працює на літієво-іонних батареях (висотні штабелери, комісіонери, електровозики та інша техніка для переміщення палетів по складу і інших видів вантажно-розвантажувальних робіт). По всьому периметру складу облаштовано цілий ряд зарядних постів, де і заряджається вся вищеназвана техніка.

Тим не менше, робота по комплектації товару, перекладанні ящиків та інших операцій потребує саме чоловічих рук.

Ми вимагаємо від наших постачальників дотримуватись стандартів, які передбачені на РЦ, зокрема просимо їх привозити товар автомобілями великого тонажу, які можуть нормально паркуватись до наших навантажувальних доків і у які можна заїжджати електровізком і діставати звідти палети без будь-яких механічних зусиль. Саме в такій схемі роботи продукція не піддається температурним перепадам і, відповідно, зберігається довше.

— У чому заключається суть «зеленої» сертифікацію за стандартом BREEAM, яку пройшов Ваш новий РЦ?

- Сертифікація BREEAM — це британський протокол, який на основі кількості балів показує оцінку самого проекту/будівлі. Простою мовою, це сертифікація будівель в контексті їх відповідності до міжнародних вимог з охорони навколишнього середовище. Наш РЦ мінімальним чином впливає на довкілля, у нас немає викидів шкідливих речовин у атмосферу, налагоджена повна утилізація вторинної сировини, а рівень викидів зіпсованої продукції наближений до мінімуму.

На об’єкті інстальоване найсучасніше холодильне обладнання, яке функціонує на вуглекислому газі.

Об’єкт пройшов сертифікацію також і у питаннях свого промислового дизайну та умовах праці для працівників. Склад обладнано 18 температурними зонами — мало який склад в Україні може похвалитись цим. Навіть «суха» зона, де зберігається бакалія, влітку кондиціонується, а взимку опалюється. Якщо говорити про зону для фреш-продукції, то, наприклад, овочеві камери мають різні температурні режими — від +12 градусів для бананів до +2 градусів для зелені. Витримано також відповідні стандарти відносно вентиляції та вологості повітря, що теж принципово для сертифікації BREEM.

На мою думку, у нас одні з найкращих пропозицій на ринку праці з точки зору роботодавця. Працівників нашого РЦ ми привозимо на роботу і відвозимо з роботи (у нас навіть працюють люди із Білої Церкви), вони забезпечуються спецодягом та навчанням за рахунок компанії.

На об’єкті забезпечені чудові умови для праці, все обладнання абсолютно нове. Зокрема, у роздягальнях кожен працівник має окрему шафку з витяжкою, облаштовано також комфортні душові, туалети, кімнати відпочинку, балкони. У нас централізована їдальня, їжа готується прямо на місці професійною командою кухарів. Все налаштовано так, щоб зайшовши на територію складу, у працівника до кінця робочого дня не було потреби його залишати. Тобто, з точки зору побутових умовах все на вищому рівні.

— Напевно перед запуском об’єкту Ви вивчали досвід інших ритейлерів. Які ключові «фішки» цього РЦ ви б виділили в першу чергу?

- По суті, об’єкт було створено з нуля. Це історія, коли Ви, бажаючи створити проект своєї мрії, берете аркуш паперу і робите ескіз. Саме так реалізована наш проект.

По суті, у нас під одним дахом розміщені всі необхідні зони для зберігання і обробки тих чи інших категорій товарів. При цьому, вхід на склад облаштовано з однієї сторони, а вихід — з іншої. Тобто рампи приймання і зони зберігання розташовані з південної сторони, а рампи відвантаження — з північної сторони. Оскільки склад побудовано з нуля, в ньому було впроваджено саме таку концепцію, де потоки транспорту і товару не пересікаються.

У нас облаштовано близько 100 рамп завантаження-відвантаження — такою кількістю може похвалитись мало який склад в Україні. Тобто при своїй компактності РЦ має достатню територію для того, щоб транспортні засоби, які приїжджають до нас, не вилаштовувалась у велику чергу.

В цілому, будівля зведена з розрахунком на подальший розвиток — проект підтверджує те, що NOVUS в Україні всерйоз і надовго. Завдяки нинішньому РЦ ми як мінімум у півтора рази можемо вирости у кількості магазинів і забезпечити відповідний вантажообіг.

— Rozetka, Fozzy Group, GoodWine, Watsons — це неповний перелік компаній, складські потужності яких постраждали від руйнувань, викликаних війною. Як в сьогоднішніх умовах пройти по лезу цього ножа, одночасно забезпечивши роботу самого РЦ, а також зберегти здоров’я людей і цілісність товару? І чи можете Ви дати свій прогноз розвитку логістичної інфраструктури в Україні на найближчі кілька років?

- Той факт, що більшість названих Вами компаній після таких ударів не заморозили свої бізнеси, а деякі (як, наприклад NOVUS) навіть продовжили розвиток і масштабування, вже говорить багато про що. Зараз в Україні існує величезний попит на якісні складські площі, він був ще навіть до війни. А всі ці катастрофічні обстріли лише збільшили дефіцит такої нерухомості.

Будемо відверті, зараз цей ринок, по суті, заморожено, оскільки війна не закінчилась і існують великі ризики відносно інвестування у подібні проекти складської інфраструктури. Тим не менше, деякі девелопери (як і наша компанія) готові йти на ризик і будувати складські площі. У якості прикладу можна назвати розбомблений комплекс холодних складів площею 70 000 кв.м. у Квітневому під Броварами, який компанія RLC у цьому році почала відбудовувати.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або