«Аврора» без кордонів: секрети масштабування та експансії на нові ринки
У 2024 р. компанія «Аврора» відкрила понад 300 нових магазинів, продовжуючи розширення не лише на внутрішньому ринку, а й вийшовши за межі України. Одним із ключових напрямків міжнародної експансії став ринок Румунії, де за півтора року було відкрито понад 30 магазинів. Серед партнерів ритейлера сьогодні — понад 700 вітчизняних виробників. Які фактори допомогли «Аврорі» досягти таких результатів і що лежить в основі її стратегії успіху в умовах війни розповів Тарас Панасенко, співзасновник мережі мультимаркетів «Аврора».
Доброго дня. Незважаючи на війну, «Аврора» активно розвивається і навіть вийшла на нові ринки. Якими ключовими факторами пояснюється такий активний приріст відкритих точок?
Всі ми усвідомлюємо, що ведення бізнесу в Україні в сучасних умовах — це балансування між ризиками та виживанням. Наша мережа завжди була орієнтована на клієнта. Тому, попри всі складнощі, ми не втрачаємо оптимізму і робимо все від нас залежне, щоб підтримувати економіку, армію, державу та забезпечувати наших клієнтів необхідною їм продукцією за доступними цінами.
Ми активно відкриваємо магазини не лише у великих містах, але й у маленьких населених пунктах, роблячи свої товари доступними для більшої кількості людей. Розвиваючи бізнес за кордоном, ми підтримуємо виробників з України, які експортують товари для мережі «Аврора» в Румунію.
Перший магазин у Румунії ми відкрили у жовтні 2023 року в м. Сучава, що стало початком міжнародного розвитку нашої мережі. Станом на грудень 2024 року у цій країні налічується вже понад 30 магазинів. За рік роботи в Румунії наші магазини відвідало понад 1 млн людей, з них 98% — це місцеві жителі. Такі результати говорять про те, що ми на правильному шляху.
Чому для експансії за кордон обрали ринок Румунії, а не, скажімо, Польщу, де український бізнес все швидше розвивається?