All Retail
Опубліковано

Ігор Левшун: «Наша стратегія — виготовляти якісний продукт за доступною ціною»

Теги:
Sunvita Group
чорні серветки
Фото:
All Retail

На ринку FMCG вологі серветки здаються типовим товаром: знайомим, масовим, майже стандартним. Однак компанії Sunvita Group вдалося побудувати реальну впізнаваність у цьому сегменті. Вже вісім років підприємство виробляє вологі серветки та запроваджує нестандартні рішення. Нові формати упаковки та перші в Україні чорні серветки впевнено знаходять своє місце як на вітчизняному ринку, так і за кордоном.

Як компанії вдалося вирости з простої виробничої лінії до потужного логістично-виробничого комплексу та як вдається зберігати конкурентну ціну, не жертвуючи якістю — ми дізнались у розмові з Ігорем Левшуном, директором Sunvita Group.

— Ігорю, Sunvita Group працює на українському ринку вже 8 років. Розкажіть, з чого все починалось, як розвивалась компанія та як Вам вдається утримувати лідерство на цьому висококонкурентному ринку?

— Все розпочалось із придбання законсервованої виробничої лінії, яка була призначена для виготовлення вологих серветок, проте лише невеликого формату упаковок. Перші результати роботи швидко підштовхнули до прийняття рішення про розширення виробництва, ми почали співпрацю з компанією, яка займається обладнанням для виготовлення різноманітних форматів упаковок. Так і розпочалось наше масштабування. Ми почали виготовляти вологі серветки різних форматів. Одним із наших перших партнерів стала мережа магазинів «Аврора», з якою успішно співпрацюємо і сьогодні.

Наразі ми є лідером ринку з виробництва вологих серветок в Україні, єдиним виробником валиків для чищення одягу та поверхонь на українському ринку, першим та єдиним виробником чорних та кольорових вологих серветок.

До речі, декілька цікавих цифр: у 2024 році на нашому заводі було виготовлено понад 4,87 млрд штук вологих серветок. Якщо викласти з них стрічку, то її відстань сягне близько 828 тис. км — це дещо більше відстані від Землі до Місяця і назад. Торік Sunvita Group виготовила 230,6 млн штук вологого туалетного паперу — це 39,2 тис. км. Відстань, якої вистачило б, щоб обітнути Землю майже цілком.

— Яка тоді стратегія була у компанії?

— На той момент ми дивились на лідерів ринку, зрівнювали якість і ціну їхньої продукції. З’ясувалось, що у одного з конкурентів гарна якість, але зависока ціна, в той час, як у інших — низька якість продукції при доступній вартості. І в цьому побачили для себе гарну можливість. Знайшли постачальників якісної сировини і зробили продукт високої якості з «чесною ціною». Ми пропонували нашим партнерам-дистриб’юторам ексклюзивність в регіональній дистрибуції, залучали нові контракти на виготовлення ВТМ (власна торгова марка) — і це була успішна стратегія.

— У 2024 році виробничі потужності Вашої компанії були розширені до 7 нових сучасних ліній для виготовлення вологих серветок різного формату, раніше було запущено єдине в Україні виробництво валиків для чищення, також ви побудували логістично-виробничий комплекс площею понад 5 500 м2. Ви встигаєте завантажувати потужності?

­— Дійсно, у нас є запас виробничих потужностей, аби постійно себе стимулювати завантажувати їх ще. Це також елемент нашої стратегії. Він дозволяє нам сміливо дивитись вперед аби розвиватись, підписувати нові контракти і при цьому виготовляти продукцію високої якості за доступною ціною.

— Чи могли б Ви озвучити обсяг інвестицій у Ваше виробництво?

— За останні два роки загальні інвестиції Sunvita Group склали 230 млн грн.

— Повертаючись до інноваційних розробок. Sunvita Group — перша українська компанія, яка запустила виробництво чорної вологої серветки Naturelle. Розкажіть, як Ви прийшли до такого рішення і чи високий попит на кольорові серветки саме в Україні?

— Думка створити такий незвичний для нашого ринку продукт виникла у нас давно. Спочатку ми спробували створити серветку в чорній упаковці, але білого кольору. І тоді й стало питання: а чому не чорна? Ми не знали як це спрацює, але хотіли, щоб у споживача було здивування від продукту і щоб провокувало бажання цим поділитись із друзями, колегами. І це спрацювало. З моменту запуску виробництва чорної серветки вона має стрімке зростання в Україні і в ЄС.

— Які ваші плани на 2025 рік? Чи плануєте інвестувати в розширення виробництва чи наразі потужностей достатньо?

— Ми оцінюємо власну частку ринку в Україні в 50% у матеріальному вираженні (в кількості виготовлених і реалізованих серветок). Однак на сьогодні ми ще не присутні в усіх мережах, тому нам є куди рухатись. Тут ми якраз бачимо свої можливості. Також плануємо значне масштабування в експорті. Дивимось на флагманів із найближчих до нас країн і рівняємось на них. Хочемо створювати більше інноваційних рішень, унікальних продуктів, які могли бути цікавими саме європейським мережам. В Європі актуальним є тренд біорозчинних серветок, нових форматів упаковки, тому ми робимо фокус на цьому і бачимо свої перспективи в масштабуванні й можливості зростати саме за рахунок цього.

Перша чорна волога серветка, виробництво якої ми запустили в 2023 році, вже завоювала свого споживача не лише в Україні, але й на експортних ринках. Ми і далі будемо випускати продукти, які будуть дивувати найвибагливіші європейські торгові мережі.

Окрім того, ми не зупиняємось на виготовленні лише вологої серветки. Торік запустили єдине на сьогодні в Україні виробництво валиків для чищення. І ми є лідерами в цьому напрямку.

Ще один продукт, який ми наразі активно розвиваємо — це трендовий вологий туалетний папір. В цій категорії ми також є лідером.

Масштабуватися для нас — це створювати більше інноваційних рішень, унікальних продуктів, які користуються попитом широкого кола споживачів. Сьогодні розглядаємо можливості на перетині суміжних ринків household. Наша задача — надати споживачеві можливість купувати якісну і доступну за ціною продукцію у тих категоріях, де ціна на неї завищена.

— Розкажіть ще про експансію на європейські ринки. Наскільки це складно для українського виробника?

— Перші експортні поставки ми здійснили у 2019 році. Поступово набували досвід, масштабувались. До повномасштабної війни постачали продукцію в близько 16 країн (ЄС, країни Балтії, Східна Європа). Наразі ми присутні в Польщі, Румунії, Молдові, Латвії, Литві, Грузії, Чехії, Нідерландах.

Ми бачимо експортні ринки як такі, де ми можемо значно масштабуватись. Шукаємо ключі до того, щоб відкривати країну легко, впевнено. Звичайна серветка вже давно нікого не дивує — потрібно йти з інноваціями. Тому розробляємо нові продукти, які можуть здивувати вибагливого європейського споживача.

Впевнений, що й інші країни ЄС з цікавістю приймуть наші нові продукти.

— Ваше виробництво наразі є енергонезалежним і частково працює на сонячній енергії. Розкажіть про цей проєкт.

— Дійсно, зараз наше підприємство є повністю енергонезалежним. До ідеї встановити сонячну станцію ми прийшли ще під час першого блекауту, у 2022 році. На той момент було дуже велике навантаження на виробництво внаслідок зростання споживання вологих серветок. Для початку був придбаний потужний дизельний генератор, що допомогло не зупинятись у роботі. Наступним кроком стало встановлення сонячних батарей, що дозволило безперервно працювати в часи літнього відключення електроенергії у 2024 році.

Торік ми інвестували в першу чергу сонячної станції, яку розмістили на даху нашого логістично-виробничого комплексу. Вона має сумарну потужність 330 кВт. Сьогодні ця станція повністю покриває наші потреби влітку. Інвестиції в проєкт склали 8 млн грн. А враховуючи плани розвитку виробництва на 2025 рік, встановлення другої черги є «кроком на випередження» для забезпечення повної енергонезалежності підприємства. Фінансовим партнером проєкту виступив Райффайзен Банк, який профінансував його по програмі ЄБРР.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або