All Retail
Опубліковано

CEO Фокстрот: Частка онлайн-продажів під час карантину сягала 60% від усього товарообігу

Чи змінилися звички споживачів під час карантину, що відбувається наразі на ринку побутової техніки й електронних гаджетів та чи стали українці купувати їх менше після виходу із режиму вимушеної самоізоляції?

За підрахунками аналітиків галузі торгівлі, приблизно кожен другий українець від початку карантину щось купив в інтернеті. Для багатьох онлайн-шопінг став ліками від стресу та меланхолії, способом хоча б трохи наблизити себе до звичного способу життя. Це підтвердили і у мережі Фокстрот, де в період карантину значно зросла частка онлайн-продажів.

Ситуацію щодо росту онлайну та змін у настроях споживачів для ранкової програми одного з національних телеканалів прокоментував Олексій Зозуля, директор мережі Фокстрот.

"Бум" онлайну та девайсів для кухні

За нашими спостереженнями, активні користувачі інтернету стали купляти в онлайні ще більш активніше. Крім того, певна кількість людей, зокрема з числа наших лояльних покупців, які раніше віддавали перевагу покупкам у стаціонарних магазинах, змінили сталі звички, освоївши онлайн-шопінг. Були тижні, коли частка продажів Фокстрот через інтернет-магазин foxtrot.ua, складала більше половини загальних продажів компанії (до 60%).

На початку карантину ми спостерігали перерозподіл продажів на користь категорій, що пов’язані з дистанційною роботою і дозвіллям. Передусім, купували різноманітні гаджети і товари, які забезпечували комфортну роботу вдома. Перші кілька тижнів провідні позиції займали смартфони, ноутбуки та різні пристрої, які допомагали працювати і підтримувати зв’язок з колегами.

Разом з тим, підвищеним попитом користувалися ігрові консолі та аксесуари до них. Також — дрібна побутова техніка для освоєння чи вдосконалення кулінарних здібностей: міксери, хлібопічки, пароварки тощо. Тобто покупці радували себе покупками для емоції і дозвілля, а не тільки товарами першої необхідності.

З послабленням карантину, коли люди почали виходити на вулицю, а громадський транспорт ще не функціонував, та з урахуванням традиційної сезонності, для багатьох стала актуальною покупка персонального електротранспорту. Продажі цієї категорії збільшилися у 2-3 рази в порівнянні з травнем 2019 року.

Адаптивний шопінг і відкладений попит

Наразі українці поступово повертаються до звичного способу життя, їздять на роботу, відвідують магазини і ТРЦ, і відповідно — за можливості бавлять себе покупками новинок, гаджетів, корисних девайсів. Тож маємо певне пожвавлення в абсолютно всіх товарних групах. При цьому, середній чек не зменшився, а коло наших покупців продовжує зростати.

Тому згодом очікуємо певного сплеску відкладеного попиту: ті покупки, від яких тимчасово відмовилися, будуть здійснюватися після остаточного відновлення ринку. Відповідно, наша задача як ритейлера — допомагати покупцям зробити правильний вибір, давати їм кращі пропозиції і забезпечити «безшовний» процес покупки.

Нагадаємо, у 2019 році в комплексі з ребрендингом мережі Фокстрот та слоганом «Оновлюйся!» була проведена масштабна робота з трансформації інтернет-каналу продажів. У січні 2020-го FOXTROT.UA отримав новий look, став більш вдосконаленим концептуально та технологічно, комфортним для користувачів мобільних пристроїв. Ці зусилля дозволили компанії в кризовий період карантину перенаправити трафік з офлайн в онлайн без втрати конверсії і збільшити основні показники в кілька разів. Так, трафік зріс з 5,5 до 9,5 млн відвідувачів щомісяця, частка онлайн — на 50%, а приріст товарообігу — більше, ніж у 4 рази.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або