All Retail
Опубліковано

Що являє собою перший польський MERE

Перший у Польщі дискаунтер російської мережі MERE (через більше двох років після перших анонсів) відкрився в суботу в Ченстохові.

У спокійній обстановці, без натовпу народу на відкритті, але насправді з низькими цінами. Однак давайте не будемо обманювати себе: це не та концепція, яка буде конкурувати з такими мережами, як Biedronka або Lidl.

При вході в магазин можна подумати, що потрапив в машину часу. Торгова точка абсолютно не схожа на магазин, який сьогодні асоціює себе з дискаунтером, а швидше повинен класифікуватися як супермаркет. Інвестиції, зроблені в першому MERE, були зведені до абсолютного мінімуму, який видно неозброєним оком на кожному кроці.

Російський магазин замість китайського

Експозиція найпростіша з можливих. Товари продаються безпосередньо з палетів і ящиків. Є й елементи гумору. Увагу покупців магазину приваблює червоний контейнер, підвішений до стелі з написом «офіс» і наклеєним логотипом з симпатичним слоном. Це, ймовірно, спадщина попереднього орендаря об’єкта — раніше тут працював китайський магазин. Ворота, що ведуть в торгівельну залу, стоять, але вони не потрібні, так як їх можна обійти з боку. Магазин також володіє особливим шармом завдяки використанню різних типів підлог, принаймні, на невеликому просторі — зазначає wiadomoscihandlowe.pl

MERE однозначно йде врозріз з поточними споживчими тенденціями, намагаючись проявити себе в так званому форматі жорсткого дискаунтера. Це концепція магазину, в якій враховуються тільки низькі ціни, а не різноманітність або якість асортименту і навіть не купівельний досвід. Клієнтів MERE з Ченстохова зустрічають гаслом «найнижчі ціни кожного дня», безпосередньо посилаючись на слоган мережі Biedronkа «Кожен день низькі ціни» — і це все пояснює. Керівництво мережі з самого початку оголосило, що ціни на продукцію будуть на 20% нижче ринкових, і саме це має бути відмінною ринковою рисою рітейлера.

Представники мережі підкреслюють, що в магазинах MERE «покупці, як правило, люди, які люблять економити час і гроші». — Багато хто з них — сім’ї з декількох чоловік з середнім і низьким достатком, які ретельно планують свої покупки і відвідують магазин 1-2 рази в тиждень, — пояснює оператор. Близько 70% асортименту об’єктів MERE будуть являти собою продукти харчування і напої, а решта — промислові товари.

Ціна творить чудеса

У концепції жорсткого дискаунтера значення має ціна, але немає місця, наприклад, для реального маркетингу. У MERE навіть немає професійного сайту; інформація, що відображається на ньому, давно застаріла. Жорсткі дискаунтери також намагаються заощадити на устаткуванні магазину, такому як меблі і т. п. Оскільки товари можна продавати прямо з палетів, навіщо ставити їх на полиці? У такому форматі ці деталі є просто непотрібними витратами, які в кінцевому підсумку збільшують ціну продуктів.

У магазині в основному продаються товари маловідомих брендів (зазвичай польських чи російських). Серед категорій продуктів харчування є не тільки сипучі продукти, а також м’ясо, ковбаса, масло, сир і йогурти, які зберігаються в холодильній камері.

Фото: Wiadomosci Handlowe

Приблизні ціни? 3 літра газованої води «ФЕСТ» варта 2,14 зл., а 5 літрів рідкого мила марки «Рідке мило» — 7,92 зл. Півлітра 30%-ного бренді Napoleon Petit була оцінена в 21,56 зл., а півлітрова банка пива Tarczyn вартує 1,77 зл. Кілограм каліфорнійської сливи коштує 12,53 зл., 400 г печива Petit Beurre продається за 2,36 зл., вологі серветки Beauty & Care (72 шт.) цінять у 2,74 зл.

Дебют запізнився

Вступ мережі MERE в Польщу — це подія, яка була оголошена багато разів і скасовувалась стільки ж разів, хоча більше в ЗМІ, ніж російськими власниками, які намагаються діяти в тіні. Компанія «Торгсервіс», оператор MERE, хотіла відкрити 8 магазинів на півдні Польщі в 2018 р. і в кінцевому підсумку розширити мережу в Польщі до більш ніж 100 торгових точок. Проте офіційний дебют MERE в Польщі довелося чекати більше двох років, до кінця липня 2020 року. Можливо, як це не парадоксально звучить, цей фактор виявиться подарунком долі для MERE, тому що в часи коронакризису деякі клієнти будуть намагатися мінімізувати свої витрати на харчування. Для таких людей жорсткий дискаунтер — ідеальна концепція магазину.

MERE, як і споріднений «Світлофор», представляє мережу, що налічує в Росії близько 900 магазинів, а також має свої об’єкти в Білорусі, Казахстані і Азербайджані, нещодавно також у Німеччині та Румунії, а тепер і в Польщі. Компанія контролюється братами Шнайдер, які почали будувати мережу магазинів у Красноярську (Сибір). Мало що відомо про підприємців, так як вони дбають про свою анонімність. Їх конкуренти навіть жартують, що брати Шнайдер виходять на вулицю лише вночі.