Наскільки екологічний сьогодні український рітейл?
Вже більше як 10 років третя субота вересня об’єднує понад 50 мільйонів активістів у 180 країнах в рамках міжнародного руху «Let’s Do It World». В цей день учасники долучаються до Всесвітнього дня прибирання у своїй країні. На території України «Let’s do it Ukraine» протягом шести років діє у 24 областях.
Згідно з даними «Let’s do it Ukraine», тільки у 2020-му році 140 тис. учасників в Україні очистили понад 2138 локацій у 24 областях та 243 населених пунктах. Спільними зусиллями було зібрано 764 тони сміття. Даних за поточних рік ще немає, проте своїми результатними в рамках World Cleanup Day2021 поділилися Decathlon разом з IKEA, які провели толоку в Києві біля озера Йорданське. Всього за дві години прибирання вдалося зібрати понад півтони сміття.
Для нас було б професійним злочином не приурочити тематичну статтю до такої події. Ми, звісно, не будемо підраховувати та афішувати, хто з рітейлерів скільки сміття зібрав. Нам цікаво, що взагалі роблять українські торгові мережі, щоб зменшити продукування відходів.
Сьогодні такі поняття як zero waste чи eco-friendly для рітейлерів та споживачів не є чимось екзотичним або складним для реалізації. Способів бути eкологічно свідомими існує дуже багато. Для одних eco-friendly – це обов’язок та соціальна відповідальність, для інших – це бути в тренді.
Що ж сьогодні конкретно роблять українські торгові оператори, щоб бути eco-friendly? Та чим для них є насправді такі дії?
Ми зібрали та дослідили різні екоініціативи вітчизняних рітейлерів та спробували розібратися, чи не є для таких компаній екологічність лише маркетинговим ходом.