Витрати на доставку зростають, оскільки російське вторгнення змусило перебудувати торгові шляхи
- Фото:
- Supply Chain Brain
Зміщення світових ринків палива після вторгнення Росії в Україну підвищило вартість доставки дизельного палива морським транспортом.
Згідно з даними Балтійської біржі, тарифи на транспортування таких видів палива, як бензин і дизель, відомі в галузі як чисті танкерні вантажі, зросли цього року більш ніж вдвічі до найвищого рівня з квітня 2020 року. На одному з ключових маршрутів в Азії власники суден тепер заробляють понад 49 000 доларів США на день (у порівнянні з 98 доларами на день до війни), перевозячи продукти з Південної Кореї до дистриб’юторського центру Сінгапуру.
Російське вторгнення порушило торгові потоки та змушує покупців шукати по світу альтернативне паливо. Початковий ріст ставок на перевезення нафти не зберігся, частково через зниження попиту з боку Китаю, що призвело до того, що деякі судновласники перевели частину свого флоту на перевезення палива, а не нафти.
Фрахт на чисті танкери востаннє був на такому рівні на початку 2020 року, після того, як пандемія знизила споживання нафти та змусила виробників палива експортувати якомога більше продукції, щоб зменшити кількість у резервуарах для зберігання. Очікується, що цього року попит на судна для перевезення палива зросте на 6% завдяки Європі, сказав Ануп Сінгх, керівник дослідження танкерів Braemar ACM Shipbroking.
"Європейська рішучість зменшити залежність від російського постачання, швидше за все, буде збережена і після війни в Україні, і це призведе до перебудови торговельних шляхів", — сказав Сінгх. До війни Росія була найбільшим зовнішнім постачальником дизельного палива до Європи.
За словами аналітиків S&P Global Commodity Insights, після вторгнення вкінці лютого для транспортування очищеного палива використовується більше кораблів дальнього класу. За їхніми словами, тривалі рейси зменшують кількість наявної місткості на суднах і підвищують тарифи на фрахт. Танкери LR є найпоширенішими та використовуються для перевезення як продуктів, так і нафти.
Підвищення ставок спостерігається і в інших регіонах. Судновласники, які перевозять паливо з Близького Сходу до Японії за маршрутом, відомим як TC-5, ключовим проходом для нафти, у вівторок заробляли понад 56 000 доларів на день у порівнянні з 61 доларом на день у лютому, за даними Baltic Exchange. Вартість доставки палива зі США до Бразилії за маршрутом TC-18 становила 37 000 доларів на день, а чотири місяці тому вона становила 3 800 доларів на день.