Ігор М’яленко: «Напрямок розвитку ритейлу до певної міри задає покупець»
«Ефективність, споживацький досвід та сталість – саме ці три локомотиви рухають вперед сучасний ритейл», – вважає Ігор М‘яленко, співзасновник і директор компанії «Дисплей Україна», офіційного та ексклюзивного дистриб'ютора шведської HL Display – глобального постачальника виробів і рішень для мерчендайзингу і роздрібної комунікації, які стимулюють продажі, економлять трудовитрати, скорочують відходи і створюють відмінність. Цією та іншою цікавою інформацією він поділився в інтерв’ю нашому журналу.
— Доброго дня. В Україні вже 7-ий місяць йдуть масштабні військові дії. Як компанія, що обслуговує сектор роздрібної торгівлі, чи помітили Ви якісь зміни на ритейл-ринку країни?
- Український ритейл, як і український народ, проявляє неймовірну стійкість та мужність. Вже з кінця березня ми почали відвантажувати замовлення, які були зроблені до війни, тому що наші партнери давали сигнали, що готові і хочуть працювати і отримувати свої замовлення. Тому з початку квітня компанія «Дисплей Україна» відновила свою повноцінну роботу.
Незламна віра наших ритейлерів в перемогу підтверджується відкриттям нових та реконструкцією працюючих магазинів, замовлення на які почали надходити вже з травня 2022 р. Ми не спостерігаємо значних інвестицій в інноваційні рішення, але фінансування витратних матеріалів магазинів у більшості гравців ринку відбувається. Також ми не спостерігаємо відновлення рекламних кампаній міжнародних брендів у точках продажу (окрім, можливо, ринку тютюнових виробів).
- Як війна в Україні вплинула на Вашу компанію?
- Зараз ще важко остаточно усвідомити вплив на глибинні процеси в компанії. Ми ще в процесі трансформації. Але з того, що на поверхні: ми стали більші стійкішими як команда і як компанія в цілому. На щастя, ми пройшли через сім місяців війни практично без фінансових і матеріальних втрат. Збережено команду, основні засоби та товар неушкоджені. І що для нас дуже важливо, ми зберегли нашу підтримку благодійних проектів на довоєнному рівні та розширили її на допомогу ЗСУ.
Вплив війни на бізнес відобразився, насамперед, у подорожчанні фрахту і збільшенні термінів доставки. Підвищення цін на енергоносії прискорило розпочате COVID-пандемією зростання цін на сировину, що використовується у виробництві нашими заводами. Але це те, що ми вже якоюсь мірою проходили не один раз — оскільки працюємо в Україні з 2001 року.
— На чому в технологічному плані робиться сьогодні акцент у ритейлі США та країн Західної Європи?