Боротьба на всіх фронтах: наскільки просіла відвідуваність торгової нерухомості столиці сьогодні
Сьогодні усі види бізнесу в Україні отримують жорсткий досвід виживання у надзвичайних умовах. Особливо це стосується торгової нерухомості. Військові дії спровокували відтік населення з країни, девальвацію національної валюти, стрімку інфляцію, загальне зниження споживчих настроїв, що призвело до зниження середньодобової відвідуваності торгових об’єктів. За підрахунками експертів компанії UTG, середньозважений показник відвідуваності для великоформатних торгових центрів столиці на жовтень 2022 року становив 325 осіб на 1000 м2 GLA, тим самим знизившись щодо початку року на 35,7%.
Згідно з розрахунками аналітиків, відвідуваність регіональних ТРЦ Києва у третьому кварталі поточного року порівняно з 2021 роком мирного часу зменшилася на 45% — з 407 до 224 осіб на 1000 м2 GLA на день. Аналогічна ситуація спостерігається і в окружних об’єктів — їх трафік також скоротився на 30% у порівнянні з довоєнним часом з 669 до 468 осіб на 1000 м2 GLA на день.
Істотне падіння відвідуваності в порівнянні з мирним часом пояснюється впливом багатьох факторів. Перш за все, через воєнні дії в Україні відбувається як внутрішнє, так і зовнішнє переміщення людей. На тлі цього спостерігається зміна портрета споживача (особливо у регіонах), що пов’язано з тим, що забезпечені мешканці виїхали, а на їх місце прийшли переселенці з малими доходами. Це призводить до невідповідності представлених брендів доходам населення.