All Retail
Опубліковано

Хто тепер ціновий лідер: війна посилює конкуренцію та змінює ринок

За даними Держстату від 10.10.2022 р., інфляція на споживчому ринку у вересні 2022 р. порівняно із серпнем 2022 р. становила 1,9%, з початку року – 21,8%. В свою чергу, НБУ прогнозує, що наприкінці 2022 року інфляція становитиме 30%. На споживчому ринку у вересні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,9%. Найбільше (на 22,7%) подорожчали яйця. На 12,1–3,1% зросли ціни на сало, фрукти, рис, цукор, безалкогольні напої, рибу та продукти з риби, м'ясо та м'ясопродукти.

В таких умовах українці все більше намагаються економити, обмежуючи свій раціон базовими продуктами харчування. За даними кадрового порталу grc.ua, кожен четвертий українець витрачає на продукти харчування приблизно 40%, у 14,5% опитаних українців понад 60% сімейного бюджету витрачається на їжу. Щоб заощадити, багато споживачів шукають товари на полицях дискаунтерів, які пропонують товари за зниженими цінами.

Дисконтоорієнтованість "АТБ"

На українському ринку останні 15 років безумовним лідером у форматі дискаунтера була мережа «АТБ», яка агресивно складає конкуренцію місцевим супермаркетам та малому бізнесу. Щобільше, минулого року ритейлер «АТБ» увійшов до трійки найбільших мереж дискаунтерів Центральної та Східної Європи за результатами дослідження торгової нерухомості та ринку дискаунтерів Colliers ExCEEding Borders Retail Report 2021.

Цінова політика «АТБ» завжди була незмінною — вартість товарів на 10–15% нижче середньоринкової. Асортимент цієї мережі магазинів становить близько 3500 товарів, з яких близько 1000 — це товари власних брендів («Своя лінія», «Розумний вибір» та ін.). Така ринкова політика охоплює широку цільову аудиторію, куди входять представники середнього класу з бажанням зекономити та люди, які не планують бюджет, але бажають придбати все в одному магазині.

Довгострокове позиціювання на ринку як дискаунтера, допомогло мережі «АТБ» отримати велику кількість постійних клієнтів. Проте з огляду на війну, яка триває вже понад 8 місяців, а також прискорену інфляцію, ритейлер все помітніше змінює цінову політику.

Аналіз ринку

All Retail спільно з сервісом доставки Zakaz.ua 17 жовтня провів зріз цін у таких продуктових мережах, як «АТБ», «Сільпо», «АШАН», NOVUS, VARUS та METRO. В рамках дослідження було проаналізовано товари 10 категорій («овочі», «фрукти», «бакалія», «молочні продукти», «яйця», «соки», «напої», «кондитерські вироби», «корм для тварин», «побутова хімія»), а також товари власних торгових марок у 3 категоріях («бакалія», «молочні продукти» та «напої»). При цьому, у дослідженні брались до уваги і товари з акційною ціною.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або