Ритейл на початку шляху цифровізації: в якому напрямку рухаються компанії?
- Фото:
- RAU
За даними Gartner, минулого року світова галузь роздрібної торгівлі інвестувала 181 мільярд доларів у технології роздрібної торгівлі та цифрові рішення. Ритейлери вкладають значні кошти в інновації, але більшість представників галузі все ще не задоволені рівнем технологічного розвитку своїх компаній, що тягне за собою більші витрати. Яких інвестицій найбільше потребує торгівля?
Консалтингова компанія AlixPartners провела дослідження, яке показує, що лише кожен четвертий директор з продажу (24%) вважає, що його компанія має цифрові засоби вище середнього рівня. З іншого боку, лише кожен третій керівник (36%) заявляє, що його ІТ-команди здатні задовольнити цифрові потреби організації.
Це свідчить про те, що переважній більшості компаній не вистачає відповідної кваліфікації, щоб ефективно конкурувати на ринку роздрібної торгівлі. Дві третини респондентів сумніваються, що цифрові інструменти, якими зараз володіють їхні компанії, будуть достатньою підтримкою для сучасного цифровізованого бізнесу.
Опитування також показало, що 63% ритейлерів планують збільшити витрати на цифрові інвестиції у 2023 році порівняно з попереднім роком. Вони знають, чого очікують клієнти від обслуговування і не можуть відставати від конкурентів. Щобільше, представники ритейлу вважають такі витрати доцільними. Троє з чотирьох директорів з маркетингу впевнені, що інвестиції в цифрові інструменти забезпечать очікуване зростання компаній.
Які рішення потрібні ритейлерам?
На думку авторів звіту AlixPartners, щоб створити операційну модель, яку можна назвати цифровою, необхідно перейти на управління на базі аналізу даних. Необхідно впровадити технологію, яка допоможе в зборі та обробці даних. Це особливо важливо в тих сферах, де аналіз цифрової інформації може допомогти зробити чіткі висновки, наприклад, вплив конкретного розташування продуктів на полицях магазинів на рішення клієнтів про покупку або планування маркетингових кампаній на основі даних про ефективність попередніх проєктів.
Наступним, більш просунутим кроком у цифровізації, є автоматизація. Вона може підтримувати дедалі складніші дистриб’юторські мережі, а також допомагати вирішувати довгострокові проблеми, такі як пошук робочої сили та постачальників, а також управління контрактами. Прикладами рішень такого типу є каси самообслуговування, які вже поширені в магазинах, або системи електронних цінників, у які нещодавно інвестувала мережа Auchan у Польщі.
Згідно зі звітом Reports Insights, ринок автоматизації торгівлі значно розширюється і його вартість у 2023-2030 роках зростатиме щорічно в середньому на 9,65%.