All Retail
Опубліковано

Соціальна відповідальність і заробіток: як війна впливає на цінову політику торгових мереж?

Цінова політика відіграє стратегічну роль в управлінні роздрібними мережами, оскільки визначає не лише вартісні параметри товарів, а й впливає на споживчу вартість, конкурентоспроможність на ринку та загальний дохід компанії. У контексті війни, де економічна нестабільність і зміни в політичному та геополітичному середовищі видозмінюють попит та платоспроможність споживачів, цінова політика стає центральним фактором успішного функціонування роздрібних мереж.

Контекст регулювання цін

Поки на світовому ринку ведуться цінові війни через зростання самого ринку та концентрації гравців на ньому, українським реаліям притаманні інші характеристики. У березні 2022 року постановою Кабміну №223 було запроваджено контроль за цінами на основні продукти харчування, ліки та паливо на час воєнного стану. Державне регулювання цін передбачило застосування торговельної надбавки в розмірі не більше 10% оптово-відпускної ціни на соціально значущі продукти.

У липні 2023 року набрала чинності постанова «Про регулювання цін на окремі види продовольчих товарів та забезпечення стабільної роботи виробників продовольства в умовах воєнного стану», де список товарів було дещо скорочено до таких позицій:

● борошно пшеничне вищого сорту;

● молоко пастеризоване жирністю 2,5 відсотка (у плівці);

● хліб житньо-пшеничний та батон;

● яйця курячі категорії С1;

● птиця (тушки курячі, четвертини тушки курячої);

● олія соняшникова рафінована.

Дозволений граничний рівень торговельної надбавки — не більш як 10%, крім товарів, маркованих як органічна продукція.

Зміни у ціновій політиці ритейлерів під час війни

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або