All Retail
Опубліковано

Підприємствам легкої промисловості найбільше не вистачає робочих рук

Інститут економічних досліджень оприлюднив секторальний звіт про стан легкої промисловості.

Брак робочої сили внаслідок мобілізації або виїзду за кордон став найбільшою проблемою підприємств легкої промисловості станом на серпень 2024 року.

Частина компаній, які повідомили про таку проблему, зросла вдвічі — до 75%. Про це йдеться в секторальному звіті Інституту економічних досліджень, опублікованому наприкінці вересня.

Наступною вагомою проблемою стали перебої з постачанням електроенергії.

"Більші компанії мають можливість забезпечувати свою роботу за рахунок імпортної електроенергії, але вона дорожча, а тому менш доступна для підприємств легкої промисловості. Купівля генераторів робить підприємства галузі менш конкурентними порівняно з іноземними компаніями", — йдеться у дослідженні.

Серед інших проблем, які назвали підприємства галузі, — збільшення вартості сировини та складнощі з її перевезенням, небезпека у роботі через обстріли, зменшення попиту на продукцію, корупція, розрив ланцюгів постачання.

Наразі компанії легкої промисловості не працюють на повну потужність. Лише 8% опитаних підприємств заявили, що вийшли на такі показники. У третині прозвітували, що працюють на 75-99% тієї потужності, яка була до повномасштабної війни.

Не мають компанії легпрому і замовлень на тривалі періоди. У серпні середній термін забезпеченості новими замовленнями на опитаних підприємствах становив 7 місяців.

"Досі більшість підприємств галузі мають замовлення на нетривалі періоди. Зокрема, на 12 та більше місяців мають замовлення лише 10% опитаних. При цьому 30% компаній легкої промисловості не забезпечені замовленнями навіть на один місяць", — йдеться у звіті.

Таким чином рівень невизначеності для підприємств легкої промисловості залишається високим. У серпні третина компаній галузі не змогли відповісти на запитання щодо очікуваної зміни їх фінансово-економічного становища.

37,5% з них зазначили, що не можуть передбачити діяльність свого підприємства на найближчі два роки.

"Серед тих, хто може дати відповідь на це питання, більшість (68%) вказують, що планують залишатися на поточному рівні. Водночас 28% передбачають розширення діяльності на наступні 2 роки", — зазначається в дослідженні.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або