All Retail
Опубліковано

Не відмовляються від свят, обирають українське та підтримують захисників — дослідження Deloitte Ukraine

Різдвяно-новорічні свята залишаються важливою частиною життя українців. Попри третій рік повномасштабної війни 65% респондентів не планують відмовлятися від святкових покупок. Це є позитивною тенденцією, оскільки минулого року цей показник становив 59%, а у 2022-му — 61%.

«Вже 39 років Deloitte досліджує споживацьку поведінку у період різдвяно-новорічного шопінгу в США, відстежуючи глобальні тенденції. Український контекст суттєво відрізняється, проте навіть у третій рік повномасштабної війни універсальні ринкові закони залишаються незмінними. Український бізнес продовжує знаходити способи створювати унікальні та конкурентоспроможні пропозиції для своїх споживачів, демонструючи стійкість та здатність зберігати якість навіть у складних умовах», — зазначає Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte Ukraine.

Споживацька поведінка визначається не тільки економічними факторами, а й традиціями, сформованими в різні епохи. Цьогоріч у дослідженні виділено чільне місце питанню поколінь, проаналізувавши, як різні покоління українців — зумери, міленіали, покоління Х та бебі-бумери підходять до святкових покупок.

Наприклад, міленіали насамперед витрачають гроші на придбання іграшок для дітей, тоді як зумери більше орієнтовані на одяг, предмети домашнього вжитку, косметику та книги.

Представники покоління Х зазвичай готові віддати майже половину свого святкового бюджету на допомогу ЗСУ, а бебі-бумери з більшою ймовірністю оберуть підтримати українського виробника.

Які ж тенденції характерні для різдвяно-новорічного шопінгу українців у 2024 році?

  • Святковий настрій не зникає, а лише міцнішає. 65% опитаних розпочнуть різдвяний та новорічний шопінг у період з 1 до 24 грудня. Минулого року цей показник був на відмітці 59%.
  • Новорічні витрати переважають. 45% опитаних витратять більше коштів на святкування Нового року, ніж Різдва. Для більшої частини респондентів (57%) середній святковий чек становитиме від 1 000 грн до 5 000 грн.
  • Фокус на найважливішому. 7 із 10 респондентів планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійну допомогу, а 79% із них підтримають захисників на передовій. Серед покоління бебі-бумерів 91% спрямують кошти саме на допомогу українським військовим.
  • Штучний інтелект змінює підхід до шопінгу. 23% респондентів виявили готовність використовувати ШІ під час святкового шопінгу для пошуку ідей щодо подарунків, знижок. Цей показник знижується зі збільшенням віку: від 41% у зумерів до 13% серед людей покоління бебі-бумерів.
  • Раціональність у покупках. Українські споживачі готові чекати на доставку товару з-за кордону, якщо його вартість на іноземному сайті дешевша на 20%. Крім того, 50% покупців під час святкового шопінгу покладуть додаткові товари в онлайн-кошик, щоб отримати безкоштовну доставку.
  • Купують українське. 41% опитаних під час різдвяного та новорічного шопінгу планують придбати товари від українських брендів і постачальників.
  • Шопінг без переплат. 56% українців віддають перевагу продавцю, який пропонує можливість оплатити товари частинами без додаткових процентів.

«Попри всі виклики українці продовжують зберігати традиції та створювати святковий настрій для себе і своїх близьких. Використання нових технологій, прагнення підтримувати український бізнес та орієнтація на раціональність у покупках — все це свідчить про адаптацію українських споживачів до умов війни та готовність зберігати святковий дух у найскладніші часи»— підсумовує Олександр Ямпольський.

Дослідження проводилось за допомогою багатоступеневої стратифікованої вибірки, яка представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості. Метод збору даних включав онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України. Всього в опитуванні взяли участь понад 1 000 респондентів.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або