
Імпорт — більше, ніж просто логістика: секрети Fozzy Group
Fozzy Group — одна з найбільших торгово-промислових груп України, яка вже понад 20 років активно розвиває власний імпорт. Щодня до розподільчого центру компанії прибуває близько 23 вантажівок з імпортними товарами з більш ніж 30 замовленнями, що забезпечують полиці всієї мережі оператора («Сільпо», «Фора», Fozzy Cash&Carry, Le Silpo, Thrash!, Favore).
Імпортний портфель Fozzy охоплює 65 країн і 1200 постачальників. Щороку робота починається з найважливішого питання: «чи відповідає пропозиція запитам споживача і чи ціна є обґрунтованою?».
Світлана Щегрикович, директорка з імпорту та експорту Fozzy Group із понад 20-річним досвідом, відкрила завісу внутрішньої кухні ритейлу, розповідаючи як у компанії вибудовується ефективна система імпорту та управління новими проєктами.
Як формується асортимент: міжнародні виставки та пошук виробників
У Fozzy Group все починається з запиту: чи відповідає товар потребам споживача та чи є конкурентною його цінова пропозиція. Щороку компанія отримує понад 1500 запитів на нові товари. Джерела пошуку новинок — виставки, рекомендації колег, тренди та польові дослідження.
Особливо важливі міжнародні виставки — їх понад 50 на рік. Такі заходи стають можливістю зустрітися з партнерами, оцінити пропозиції й отримати реальну картину ринку. Команда готується до виставок завчасно: від формування календаря до детального планування посткомунікацій. Зі 120 зустрічей у середньому 100 перетворюються на нові контакти, але лише 15 (12,5%) доходять до стадії потенційного проєкту.
Усе це не просто цифри, а конкретні історії успіху. У 2009 році до Великодня в асортимент ввели автентичний різдвяний італійський продукт, адаптувавши під українські традиції. У 2018-му в асортименті з’явився мочі, яке сьогодні становить значну частку категорії заморожених десертів компанії. А у 2019-му до полиць дійшли снеки з норі завдяки корейському послу, який поділився, що в Києві їх не знайти.