
Lidl тестує «розумні» каси з камерами — що це змінить для ритейлу
Lidl Polska впроваджує інноваційне технологічне рішення в окремих магазинах. Нова система кас із камерами має не лише полегшити процес покупок для клієнтів, а й зробити його ефективнішим. У чому суть пілотного проєкту і які зміни він може принести для всієї галузі ритейлу?
У трьох локаціях у Польщі Lidl тестує нові каси самообслуговування, оснащені вбудованими камерами. Ця технологія покликана покращити функціональність касових зон і підтримати клієнтів під час покупок без ідентифікації особистості покупця.
"Наразі у трьох магазинах пілотно тестуємо нове технологічне рішення із застосуванням камер, встановлених біля кас. Хочемо наголосити: камери не використовуються для запису чи ідентифікації клієнтів. Метою тестування є виключно оцінка функціональності системи, яка допомагає клієнтам під час покупок", — зазначила Александра Робашкевич, директорка з корпоративних комунікацій та сталого розвитку Lidl Polska.
Система працює так: зображення з камери допомагає розпізнавати продукти, які покупець кладе на вагу, зокрема овочі та фрукти. Пристрій підказує, що саме знаходиться на вазі або пропонує варіанти товарів, штрихкод яких не вдалося відсканувати.
Камери в касах самообслуговування
Впровадження нової технології не стало несподіванкою — це частина ширшої європейської стратегії Lidl. У Німеччині понад 500 магазинів уже обладнано подібними системами та компанія продовжує розширення. З 2024 року ритейлер подав заявки на понад 10 000 кас самообслуговування для європейських торгових точок.
У Великій Британії Lidl тестує ще більш передові рішення — інтегровані зі штучним інтелектом. Камери не лише фіксують відсутність сканування товарів, а й повідомляють клієнта сповіщенням на екрані, викликаючи персонал лише в разі потреби. Подібні технології вже почали з’являтися і в Польщі, що робить польський ринок одним із найрозвиненіших у рамках групи Lidl.
Вплив на постачальників і формат магазинів
Каси самообслуговування з камерами також змінюють підходи до викладки товарів. Традиційні імпульсні зони, де зазвичай розміщувалися снеки чи напої, втрачають своє значення. Простір навколо кас самообслуговування є обмеженим, що вимагає частішого поповнення товарів і зменшує кількість продуктів на полицях.
У багатьох магазинах зникають спеціалізовані стелажі, що змушує постачальників переглядати маркетингові стратегії. Зокрема, робити акценти на просування в торгових проходах, пакувальні пропозиції чи активності в мобільних додатках.