
У новому дослідженні Nielsen називає окуповані українські території «новими територіями Росії»
Міжнародна компанія Nielsen, що спеціалізується на маркетингових дослідженнях, почала включати до своїх звітів тимчасово окуповані території України. Її російський підрозділ називає ці регіони «новими територіями Російської Федерації».
Хоча компанія прямо не вказала, про які саме території йдеться, здогадатися неважко.
У презентації результатів російського дослідження Nielsen зазначено, що вперше було перевірено «максимально можливий обсяг продажу пива в Росії: не лише за традиційною методологією вимірювання Nielsen, але також з урахуванням нових територій і каналів продажу, які раніше не враховувалися».
За даними дослідження, окуповані українські землі становлять приблизно 2–3% обсягу продажу пива. Nielsen також зазначила, що 2024 року зростання продажу пива «в межах традиційних кордонів Росії» становило 6%. У разі врахування «нових територій» зростання досягло 10%.
Nielsen також використовує формулювання на кшталт «додаткові обсяги попиту». Наприклад, компанія заявила, що зростання продажу пива бренду Baltika минулого року становило 11%, а «з урахуванням нових регіонів» — 18%. Такі формулювання й цитати були опубліковані на сайті російського підрозділу компанії Nielsen, у його телеграм-каналі, а також процитовані в російських медіа.
Виконавчий директор російського Nielsen Константін Локтєв говорить про «нову групу споживачів», маючи на увазі українців, які проживають на окупованих територіях. За його словами ця група «безсумнівно може дати поштовх не лише категорії пива, але й іншим продуктам, враховуючи економічне значення цих нових регіонів, їх туристичний потенціал та внутрішній попит мільйонів споживачів, які там проживають».
Локтєв також згадує про «прогалину, що виникла після виходу попередніх брендів», неначе українське пиво зникало з полиць через рішення самих українських компаній. Він додає, що на ринку пива в цих регіонах «лідерами стануть ті гравці, які першими вийдуть на цей ринок і здобудуть лояльність нової групи споживачів».
На запити ЗМІ, чи визнає NielsenIQ анексовані українські території частиною Росії, у головному офісі компанії не відповідають.
«Визнання компанією Nielsen незаконно окупованих територій України як «нових територій Росії» — це вражаючий акт поступок перед російською агресією та неприпустимими воєнними злочинами, скоєними проти суверенної, мирної нації. Дії Nielsena легітимізують фальшиву спробу анексії з боку Росії та суперечать міжнародним зусиллям, спрямованим на стримування агресора», — прокоментували у B4Ukraine, коаліції 90 організацій, які чинять тиск на західні компанії вийти з російського ринку.