
Класична і самообслуговування: EVA впроваджує гібридні каси
Мережа EVA розпочала впровадження гібридних кас, які поєднують функції класичної каси з касиром та каси самообслуговування.
Такий формат дозволяє гнучко реагувати на ситуацію у торговому залі та надає покупцям можливість використовувати зручний спосіб розрахунку. У пікові години гібридна каса працює з касиром, що допомагає швидше обслуговувати клієнтів. В решту часу — переходить у режим самообслуговування, дозволяючи персоналу виконувати інші бізнес-процеси.
Це рішення дає змогу зменшити черги, підвищити ефективність касової інфраструктури та врахувати потреби різних категорій покупців — як тих, хто цінує самостійність, так і тих, хто віддає перевагу класичному обслуговуванню.
«Найактивнішими користувачами кас самообслуговування є молоді люди 18–40 років з невеликим кошиком у 3-5 товарів. Також активно ними користуються постійні клієнти EVA, які вже звикли до формату самообслуговування», — каже операційний директор мережі магазинів EVA Віктор Средній.
Гібридні каси є дорожчими за традиційні (з касиром) на 28%. Однак їх запровадження вигідніше за встановлення окремих кас самообслуговування, оскільки один термінал може виконувати обидві функції залежно від актуальної потреби. Це дозволить компанії досягти позитивного економічного ефекту у перспективі та водночас зберегти гнучкість та комфорт в обслуговуванні. Крім того, гібридні каси допомагають оптимально використовувати простір, тому першими точками для впровадження стали саме магазини з невеликою площею касової зони.
Наразі в мережі вже працює 15 гібридних кас у Дніпрі та Києві. Результати тестування підтверджують їхню ефективність. Скорочення часу очікування у черзі в пікові години склало 20-30%, підвищення пропускної здатності касової зони — 15-25% без розширення площі та збільшення кількості касирів. Один працівник може одночасно контролювати кілька кас у режимі самообслуговування, приділяючи увагу лише тим клієнтам, які потребують допомоги.
«За підсумками тестового періоду ми бачимо очевидні переваги: зниження навантаження на персонал, зростання швидкості обслуговування та позитивні відгуки від покупців», — зазначає Віктор Средній.
У 2025 році EVA планує встановити близько 400 гібридних кас у своїх магазинах по всій Україні, щоб зробити покупки ще зручнішими для клієнтів та забезпечити бізнесу сучасні інструменти для більш ефективної роботи.