All Retail
Опубліковано

Як змінився український ритейл у 2021 році: довоєнне дослідження «Делойт» в Україні

«Делойт» в Україні дослідив, як змінилася споживацька поведінка українців протягом 2021 року, чи відновилися купівельні звички з активним поширенням вакцинації, а також які тренди простежуються в споживанні товарів різних категорій – від харчових продуктів, одягу, взуття до електроніки та дитячих товарів.

Результати цього дослідження мали бути оприлюднені на початку березня 2022 року.

«Ми розмірковували, чи варто оприлюднювати результати дослідження, адже зараз ситуація зазнала кардинальних змін, але його висновки — це наші з вами довоєнні реалії. Після перемоги дані цього дослідження можуть бути використані для аналізу й моніторингу відбудови ритейл-сектору та країни. Щиро віримо, що вже наступні дослідження зможемо презентувати українському бізнесу в Ялті, Донецьку, Луганську, Маріуполі та інших українських містах», — зазначив Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції «Делойт» в Україні.

Пропонуємо вашій увазі ключові висновки довоєнного дослідження.

Тренди споживацької поведінки

  • 60% українців вважають, що їхні споживацькі звички у 2021 році не відрізняються від докарантинного періоду.
  • 96% українців хоча б іноді користуються безконтактною оплатою, з яких 27% роблять це для оплати всіх товарів та послуг і майже не користуються готівкою.
  • Більш ніж половину свого бюджету українці витрачають на продукти харчування та обов’язкові платежі. В середньому тільки 8% свого бюджету українцям вдається заощаджувати.
  • Понад половину респондентів зазначають, що, як порівняти з докарантинним періодом, вони рідше відвідують ресторани й бари (53%). Менш як 40% українців відповіли, що почали витрачати більше на ліки в аптеці, на відміну від 2020 року.
  • Трійка найпопулярніших категорій товарів, на яких економили українці у 2021 році: дозвілля та розваги поза домом (74%), меблі та товари для дому (68%), парфумерія (67%).

Онлайн vs офлайн

  • Вже другий рік поспіль спостерігається переважання темпів зростання онлайн- над офлайн-шопінгом. 22% респондентів зазначили, що почали купувати частіше онлайн, і лише 9% купують частіше офлайн.
  • 44% респондентів непокояться за збереження своїх даних під час здійснення покупок через Інтернет, проте це занепокоєння знизилося на 6 відсоткових пунктів, якщо порівняти із 2020 роком.
  • Для більшості респондентів наявність знижки/кешбеку за покупку впливає на рішення придбати товар (73%). Найбільше це характерно для таких категорій, як одяг, електроніка та побутова техніка. Це релевантно як для купівлі в традиційних магазинах, так і через Інтернет.

Попит на товари різних категорій у 2021 році

  • Найбільш популярними онлайн-сервісами серед українців у 2021 році були: сервіси відеозв’язку, стримінгові сервіси відео, фільмів і серіалів, а також музичні стримінгові сервіси. Ними користувалося понад половину респондентів.
  • Абсолютна більшість українців (99%) купують продукти харчування у звичайних магазинах. Однак середній чек в онлайн-магазинах на 25% вищий, ніж в офлайн-магазинах.
  • Косметичні засоби українці здебільшого обирають купувати офлайн (93%). Проте частка тих, хто купує косметичні засоби онлайн, зросла, порівнюючи з 2020 роком, на 17 в. п. Екологічність і натуральність продукції є досить суттєвою характеристикою для споживачів косметичних засобів та парфумерії — 87% українців віддають перевагу екологічно чистому продукту.
  • 27% українців зазначили, що стали менше витрачати на алкогольні напої, якщо порівняти з докарантинним періодом.
  • Одяг та взуття українці активно купують як офлайн (99%), так і онлайн (87%). У середньому лише 37% українців мають улюблені бренди — один або декілька.
  • Переважна більшість респондентів (84%) користується сервісами доставки продуктів та готової їжі. Найпопулярнішими серед них є Glovo (21%), власні служби доставки ресторанів (13%) та магазинів (13%) і Raketa (12%).

Туризм та подорожі

  • 69% українців зазначили, що у 2021 році здійснили хоча б одну подорож Україною. Водночас за кордон подорожував лише кожен третій респондент.

Повну версію дослідження «Споживацькі настрої українців у довоєнний період» читайте за посиланням.

Довідка: опитування українців, яке лягло в основу дослідження «Споживацькі настрої українців у довоєнний період», було проведено в листопаді 2021 року. Респонденти — понад 1600 споживачів старше 16 років з усіх регіонів України (крім тимчасово непідконтрольних Уряду України районів Донецької та Луганської областей, а також тимчасово окупованої АР Крим), які пройшли онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або