All Retail
Опубліковано

Криза у ланцюгах постачання — на ринках все більше не вистачає базових продуктів: цибулі, картоплі, помідорів, пляшок для пива

За останні кілька місяців ціни на багато основних продуктів харчування різко зросли або виявилося, що їх надзвичайно важко знайти. У цьому переліку опинилися салат в Австралії, цибуля та салямі в Японії та навіть пиво в пляшках у Німеччині. Такі зміни змушують компанії шукати альтернативи для задоволення потреб своїх клієнтів, повідомляє сервіс Supply Chain Brain.

Проблема зазвичай не стільки у відсутності самого продукту, скільки в розтягнутому глобальному ланцюжку постачання. Це залежить від низки факторів: від несприятливої ​​погоди, пандемії, геополітичної напруженості до відновлення попиту на певні категорії товарів.

Коли виробники не можуть виготовити достатню кількість скляних пляшок та алюмінієвих банок, це відчувають і споживачі, які не можуть купувати газовані напої та пиво. Дефіцит транспортних контейнерів і щільний ринок праці посилюють проблеми в ланцюгах постачання. Вторгнення Росії в Україну погіршило ці проблеми, припинивши постачання зерна та олії, а також спричинило різке зростання цін на продукти харчування та енергоносії.

Одним з останніх доповнень до списку товарів, які важко знайти, є шрірача. Виробник культового соусу Huy Fong Foods Inc. був змушений призупинити виробництво через дефіцит перцю чилі. Споживачі поспішають запасатися товарами, а дехто скаржиться на «найгірші новини року» та «кінець днів».

Цього літа дефіцит популярних продуктів, від попкорну до шрірачі, зачепить ресторани та продуктові магазини. Це ознака того, що величезні світові ланцюги постачання все ще знаходяться під тиском.

Відсутність попкорну в США також стала джерелом занепокоєння любителів кіно. В дефіциті також такі елементи упаковки, як кришки, стаканчики та паперові пакети.

Дефіцит салату, помідорів та картоплі

Дефіцит салату в Австралії спонукав KFC додавати капусту до своїх гамбургерів. Гігант швидкого харчування згадав про перебої в ланцюжках постачання через сильні повені в деяких районах на початку цього року.

У Великобританії McDonald’s змушений був зменшити кількість помідорів, використовуючи одну скибочку замість двох. Дефіцит томатів пов’язаний з високою вартістю опалення теплиці газом. Світовий дефіцит картоплі потрапив у заголовки газет після того, як McDonald’s змушений був припинити великі продажі картоплі фрі в кількох країнах, оскільки хиткі ланцюжки постачання сповільнили доставки.

Ресторани KFC у Сінгапурі замінили картоплю фрі вафельним гешем. У Кенії, коли у KFC закінчилася картопля фрі через затримки у постачанні, користувачі соціальних мереж закликали бойкотувати мережі швидкого харчування за те, що вони не використовують картоплю місцевого походження.

У Японії дефіцит товарів варіювався від цибулі до салямі, що означало, що заклади швидкого харчування змушені були вилучити деякі страви зі свого меню.

Мадхав Дурбха, віцепрезидент зі стратегії ланцюга постачання компанії Coupa Software Inc., говорить, що керівникам бізнесу необхідно переосмислити, як і де вони виробляють і звідки надходять їх продукти. Завдяки новим технологіям та кращому плануванню вони можуть зменшити потенційні затримки, втрачені доходи та «постійне гасіння пожежі», щоб усунути недоліки.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або