All Retail
Опубліковано

На завершення наймасштабнішого розпродажу року: українські ТРЦ поділились результатами Black Friday

ТРЦ цьогоріч надзвичайно активно підтримували своїх орендарів та запроваджували маркетингові активності в підтримку ритейлерів, що підготували знижки та інші вигідні пропозиції. Як це відобразилось на показниках діяльності ТРЦ, і як Чорна п’ятниця 2023 відрізняється від розпродажів довоєнного часу розповіли найбільші гравці ринку — маркетинг-директори ТРЦ та керівники девелоперських компаній.

«Від самої Чорної п’ятниці ми очікували більшого, але вийшло так, що саме в цей день показники відвідуваності в усіх наших ТЦ були нижче, ніж у 2021 році. Якщо у минулі довоєнні роки у ЧП зазвичай було більше людей на 50-60% ніж у звичайну п’ятницю, то цього року ЧП відрізняється від звичайної п’ятниці лише на 20-40% в залежності від міста», — каже Максим Гаврюшин, операційний директор Budhouse Group.

Сама ж Чорна п’ятниця-2023, якщо порівнювати з довоєнним 2021 роком, була на 30% менш відвідувана у ТРЦ Nikolsky (Харків), на 7% менше відвідувана у Forum Lviv (Львів), та на 1% менш відвідувана у Lubava (Черкаси).

Але якщо порівнювати тижні, то показники зовсім інші, так, у Forum Lviv та Lubava відвідуваність за тиждень зросла на 15% та 12% відповідно, порівняно з 2021 роком. У Харкові показники Чорного тижня 2023 не досягли результатів тижня 2021-го (-20%), але це більше пов’язано з тим, що трафік Nikolsky ще до кінця не відновився, та й тривоги займають у Харкові значно більше часу.

Трансформація Чорної п’ятниці у Чорний тиждень цього року пов’язана з тим, що знижки почали надаватися значно раніше, ніж зазвичай, резюмував операційний директор Budhouse Group.

Цього року, як і в попередні періоди, у торговельних центрах компанії Чорна п’ятниця також розтягнулась на Чорний тиждень, з найвищою активністю у четвер — неділю.

«У 2023 році ми побили рекорди і по відвідуваності, і по товарообігах. До того ж у Victoria Gardens 23 листопада відновив свою діяльність H&M без будь-яких попередніх оголошень», — прокоментувала Наталія Кравець, комерційна директорка Dragon Capital Property Management.

Статистика змін відвідуваності у ТРЦ в саму Чорну п’ятницю, а також у вихідні (п’ятниця-неділя) 2023 щодо 2021 року виглядає так:

  • Piramida Київ: ЧП 2023/2021 +10%, Вихідні 2023/2021 +11%.
  • Sky Park Вінниця: ЧП 2023/2021 +3%, Вихідні 2023/2021 +16%.
  • Victoria Gardens Львів: ЧП 2023/2021 +49%, Вихідні 2023/2021 +26%.
  • Аладдін Київ ЧП 2023/2021 +3%, Вихідні 2023/2021 +3%.

Цьогоріч очікування від Чорної П’ятниці були більш оптимістичними, порівняно із 2022 роком. З урахуванням того, що минулого року Чорної п'ятниці у компанії фактично не відчули, адже Росія атакувала нашу інфраструктуру і ТРЦ багато часу не могли нормально функціонувати, цього року і орендарі, і орендодавці покладали великі надії на цей період.

«Рівень трафіку, який ми бачили в наших проєктах, перевершив очікування. Тиждень, на якому магазини-партнери у наших торговельних центрах надавали найбільші знижки, продемонстрував у середньому динаміку +30-40% зростання відвідуваності у порівнянні з 2022 роком. Навіть наші торговельні центри у Запоріжжі та Кривому Розі продемонстрували високий рівень трафіку та залученості клієнтів, незважаючи на велику кількість тривог у робочий час. У київських проєктах у п’ятницю-суботу ми майже досягли довоєнного рівня трафіку, а у день проведення розіграшів, 26 листопада 2023 року, зростання трафіку порівняно з 2022 роком становило понад 70%», — говорить Денис Корнута, директор департаменту торгових площ Arricano.

З боку залученості клієнтів до участі у заохочувальних промо в усіх торговельних центрах компанії досягли рівня 2021 року.

Алла Ткачова, керівниця відділу маркетингу мережі ТРЦ «Екватор», називає цей знижковий період «ритейл-п’ятницею», яка триває від кількох днів до декількох тижнів. Окрім комерційних, сьогодні додаються ще й ризики повітряних тривог, тому пролонгація «п’ятниці» посилює запланований ефект в регіонах.

«Цього року в більшості магазинів ТРЦ „Екватор“ Чорна п’ятниця тривала понад 2 тижні. Як це вплинуло на трафік? Безумовно, підвищило трафік не тільки в Чорну п’ятницю, адже відвідувачів приваблювали знижки впродовж усього періоду. Покупці змогли запланувати відвідування ТРЦ на попередню суботу та неділю, таким чином знявши свої побоювання, такі як брак часу, ймовірність тимчасового призупинення роботи магазинів у зв’язку з повітряною тривогою або ж дефіциту розмірів та певних товарів», — каже керівниця відділу маркетингу ТРЦ «Екватор».

Торговельні центри своєю чергою отримали два тижні збільшення трафіку. Відвідуваність 24-26 листопада 2023 до 26-29 листопада 2021 перевищила на 4%. Алла Ткачова вважає, що це ера формування нових споживацьких звичок та клієнтоорієнтованих традицій.

Наступного року мережа ТРЦ «Екватор» до Чорної п’ятниці планує анонсувати події заздалегідь, попередньо дослідивши та проаналізувавши зміни у поведінці покупців, а також врахувавши зміни загального характеру, які відбуватимуться в країні.

Аналітика відвідуваності на прикладі ТРЦ Екватор, м. Рівне:

  • Чорна п’ятниця 2023 щодо попередньої п’ятниці 2023: +27%.
  • Чорні вихідні 2023 щодо попередніх вихідних 2023: +5%.
  • Чорна п’ятниця 2021 щодо попередньої п’ятниці 2021: +63%.
  • Чорні вихідні 2021 щодо попередніх вихідних 2021: +24%.
  • Чорна п’ятниця 2023 щодо Чорної п’ятниці 2021: −8%.
  • Чорні вихідні 2023 щодо Чорних вихідних 2021: +4%.

Традиційно, у період Чорної п’ятниці в ТРЦ очікують збільшені показники трафіку і товарооборотів орендарів. І цього року прогнози були незмінними.

Найбільша концентрація людей припала саме на п’ятницю, 24 листопада, оскільки в Gulliver підготували велику заохочувальну програму для відвідувачів.

«24 листопада у центральному атріумі пройшов великий зірковий концерт за участі Shumei, Alekseev та інших артистів, у галереях організували майстер-класи для діток. Також кожен гість, хто здійснив покупки міг взяти участь у промоакції у партнерстві з нашими орендарями — при покупці від 1500 гривень у нашому ТРЦ кожен гарантовано отримував приємний приз», — пояснює Катерина Жураківська, директорка з маркетингу БФК Gulliver Київ.

Крім того, 24 листопада ТРЦ Gulliver конвертував покупку гостей в донат на підтримку благодійного фонду «Охматдит».

Щодо порівняння із Чорною п’ятницею 2021-го, важливо підкреслити зміну тенденцій, каже маркетинг директорка ТРЦ і також відзначає пролонгацію знижкового періоду з кількох днів до цілого тижня. Завдяки цьому потік трафіку рівномірно розподілився протягом цих днів.

У пресслужбі ТРЦ «Оазис» в Хмельницькому зазначили, що повномасштабне вторгнення досі суттєво впливає на споживацькі настрої населення, а відповідно, і на проведення подібних акцій.

Якщо минулого року усі гравці ринку були досить обережними із проведенням будь-яких активностей через «блекаути» та обстріли інфраструктурних об’єктів, то цьогоріч магазини почали готувалися до Чорної п’ятниці заздалегідь.

«В цілому, можна сказати, що ми задоволені тими показниками відвідуваності, які ми отримали цього року. Щодо обсягу товарообороту орендарів, очікуємо зростання на 30-50% порівняно з минулим роком. Фактор відкладеного попиту у цьому випадку якраз і відіграв ключову роль як у відвідуваності ТРЦ, так і у товарообігу орендарів. Саме тому ми не змогли досягнути показників 2021 року, але якщо аналізувати увесь листопад 2021 та 2023 років, то спостерігаємо суттєвий приріст середньоденної відвідуваності на 17%», — кажуть у пресслужбі ТРЦ.

Суттєвого падіння відвідуваності у періоди очікування знижок не спостерігалось, як це було у минулі роки, коли уже за 2-3 тижні покупці, обравши певні позиції, відмовлялися від покупок і чекали знижок. Разом з тим не було великих піків і переповненості ТРЦ у Чорну п’ятницю та вихідні.

Показники відвідуваності виглядають так:

  • Чорна п’ятниця 2023 щодо попередньої п’ятниці 2023: +17%.
  • Чорні вихідні 2023 щодо попередніх вихідних 2023: +5%.
  • Чорна п’ятниця 2021 щодо попередньої п’ятниці 2021: +71%.
  • Чорні вихідні 2021 щодо попередніх вихідних 2021: +34%.
  • Чорна п’ятниця 2023 щодо Чорної п’ятниці 2021: −6,5%.
  • Чорні вихідні 2023 щодо Чорних вихідних 2021: −10%.

У тернопільському ТРЦ «Подоляни» також традиційно очікували росту відвідуваності та росту продаж у період Чорної П’ятниці, адже це найбільший розпродаж року.

«Ми гарно підготувалися до проведення акції, окрім традиційної рекламної кампанії, саме в ці дні в нас проходили різнопланові активності (ведучий, dj, конкурси, призи в п’ятницю, соціальна акція по протидії насильству в суботу та Всеукраїнські змагання зі спортивних танців). Наші очікування були виправдані і навіть перевершені», — кажуть у пресслужбі ТРЦ.

Фіксується позитивна динаміка, незважаючи на всі обставини. Орендарі цього року надавали безпрецедентно високі знижки, що теж вплинуло на купівельну активність відвідувачів. До того ж зіграло позитивну роль перенесення традиційних різдвяно-зимових свят — люди вже готуються до Миколая та Різдва, купують рідним і близьким подарунки.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або