З чого починалася та як розвивається логістика у «Файно маркет»
Центральноукраїнська мережа магазинів «Файно маркет» є найчисельнішою мережею Кіровоградської області та активно розвивається у Черкаській та Одеській областях. Загальна площа магазинів складає 40 000 м2, а автопарк мережі щотижня долає майже 60 000 км. Компанія має власний логістичний центр, до складу якого входить розподільчий. Як налагоджувався процес доставки, поділився Дмитро Зеленецький, директор департаменту логістики «Файно маркет».
Доброго дня. Три області, 188 магазинів... Як організувати щоденну вчасну доставку при таких обсягах і відстанях?
Закочувати рукава й вперед! До 140 магазинів ми користувалися ручним керуванням та плануванням маршрутів кожен день. Головний логіст щодня складав маршрути, скажімо так, в «ручному» режимі. Але при масштабуванні ми зрозуміли, щоб без автоматизації даного процесу ми не обійдемося, тому, що відомий факт: ефективна логістика — це насамперед та логістика, яка максимально ефективна при мінімальних затратах. В нас була з зірочкою задача, адже в нашому портфелі є магазини різного формату й місцем розташування: в багатоповерхівках, в цокольних приміщеннях, торгових центрах з різноманітною складністю під’їзних шляхів, обмежень по великогабаритних характеристиках транспортних засобів тощо. Тому раніше ми втрачали досить багато часу на планування маршрутів.
Зі збільшенням мережі зʼявляється все більше подібних факторів. Ми прийняли рішення, і з середини 2023 року розпочали процес автоматизації транспортної логістики. Було успішно впроваджено ТМS-систему. У системі ми прописали усі фактори та обмеження по кожній торговій точці. На основі даних система автоматично складає та пропонує найкращі маршрути доставки. Дане впровадження на 80% скоротило час на розробку маршрутів, та вагомо зменшило вплив людського фактора в даному процесі.
Як вплинула війна та комендантські години на час доставки?