All Retail
Опубліковано

Онлайн-продавці в усьому світі страждають від недобросовісних покупців

Згідно з дослідженням компанії Ravelin, через COVID-19 і повʼязаний з ним перехід до електронної комерції, половина онлайн-продавців в світі зіткнулася зі зловживаннями з боку покупців.

Споживачі помилково заявляють, що не отримували замовлений в Інтернеті товар, щоб повернути кошти. Таких випадків стало більше у 51% продавців у всьому світі.

Майже половина продавців (49%) зафіксували зростання випадків, коли споживачі використовували промокод для отримання знижок, які не були призначені для них. Ситуацію погіршує велика кількість реєстраційних і реферальних бонусів і легко вгадуваних кодів, які використовуються для залучення клієнтів.

Найбільше від зловживань постраждала туристична і готельна сфери — інформує belretail.by

Підміна товару

Даний спосіб застосовується в основному при покупках в онлайн-магазинах з дорогими товарами. Його схема проста — купується товар, а через певний час оформляється повернення. Замість придбаного раніше товару шахраї повертають стару, більш дешеву або пошкоджену річ. Оскільки якісну підробку дорогих речей зараз купити не проблема, нерідко навіть курʼєри не в змозі виявити обман. А що стосується повернення зламаної електроніки під виглядом раніше купленої, то цей спосіб досить популярний у всіх областях торгівлі.

Повернення використаних речей

Від цієї схеми зазвичай страждають оффлайн і інтернет-магазини модного одягу, що пропонують дорогі наряди, прикраси або аксесуари. Часто клієнти замовляють дороге плаття на корпоратив, святкування Нового року, весілля або випускний, а після торжества здають його назад в магазин. Основні аргументи: не підійшло за розміром, негарно виглядає, погано сидить.

За статистикою, в США 3/4 продавців змушені нести збитки від шахрайських схем вардроберів. Адже вони прекрасно володіють прийомами відновлення первісного вигляду ношеної речі, і розкрити їх обман часто дуже складно.

Фіктивне викрадення картки

Навмисний обман з боку власника картки, при якому інтернет-магазин терпить подвійні збитки. Його схема, наступна — покупець оформляє замовлення, оплачуючи його своєю карткою. Після відправки товару він відправляє в магазин запит на повернення коштів. Як аргумент заявляє, що карта була загублена / вкрадена, купівля проводив не він. Зазвичай фінансові організації стають на бік власників карток, в результаті чого продавець позбавляється і грошей, і самого товару. Така схема зазвичай застосовується відносно компаній, що пропонують різні підписки.

Оплата краденими банківськими картами

Щорічно близько 3 млрд. рублів крадеться з банківських карт співвітчизників. І часто ці кошти використовуються для здійснення онлайн-покупок.

Шахрайство при оплаті готівкою

Така схема працює, якщо покупцем була обрана оплата готівкою при доставці товару курʼєром. Для зустрічей шахрай зазвичай вибирає місце на вулиці, в підʼїзді, торговому центрі (тобто місця, звідки можна швидко піти). Схема, наступна — покупець віддає готівку за товар, при перерахунку курʼєр виявляє нестачу коштів. Шахрай вибачається, забирає купюри назад, вкладає відсутню суму, повертає кошти курʼєру. Але при цьому з пачки непомітно витягується частина купюр. В результаті зʼявляється значна недостача. При виявленні недостачі курʼєром шахрай швидко йде — часто шляхи відходу продумуються ним заздалегідь. А якщо гроші курʼєром відразу не перераховуються, то знайти зловмисника потім стає просто неможливо.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або