Специфіка розвитку мережі «М’ясомаркет» в умовах війни. Плани на майбутнє
Мережа магазинів «М’ясомаркет» – один з напрямів роботи МХП, яка нині перебуває на етапі трансформації із сировинної компанії в кулінарну. Перший «М’ясомаркет» був відкритий у липні 2020 року, а станом на кінець 2022 року мережа вже налічувала 220 торгових точок у 20 областях України.
Чи вдалося МХП адаптуватися до викликів роботи під час повномасштабного вторгнення? В чому секрет активного відкриття магазинів протягом 2022 року? Як МХП розвиватиме свою мережу безпечної вуличної їжі Döner Mаркет та які плани у компанії щодо «М’ясомаркетів»? Про це в інтервʼю виданню All Retail розповідає Дмитро Озеран, керівник управління по роботі з франчайзі МХП.
Доброго дня. Незабаром мине рік після початку повномасштабного вторгнення військ РФ в Україну. Зараз, оглядаючись назад у цей період, чи можете Ви сказати, що Ваша компанія адаптувалась до роботи в екстремальних умовах?
Так, МХП доволі швидко адаптувалася. З перших днів великої війни ми розуміли, що маємо працювати і годувати людей. Перше, що зробили топменеджмент і CEO компанії — зібралися вранці 24 лютого в центральному офісі й визначили, якою буде роль компанії в цей складний час. Вирішили, що головною для МХП буде продовольча безпека України й одразу розповіли про це всій нашій великій команді та нашим партнерам. Ця роль стала і залишається дороговказом у нашій щоденній роботі.
У перші тижні повномасштабного вторгнення багато роботи було в тому, щоб перебудувати логістику й вирішувати питання доставки продуктів харчування людям — особливо в регіони, де були обстріли чи вторгнення. Бо навіть туди наші автомобілі їхали — і з продукцією для магазинів, і з благодійною допомогою. І з цим завданням ми впоралися.
Що стосується виробництва продукції, то в перший місяць гарячої фази ми зосередилися на виробництві лише базових позицій: курятини «Наша Ряба», напівфабрикатів «Легко» й мʼясо-ковбасних виробів «Бащинський». Але вже десь на початку квітня ми почали відновлювати весь асортимент. Це і готова до приготування «Наша Ряба Апетитна», і LaStrava, і кулінарія для наших «Мʼясомаркетів». Навіть запустили в Кулінарному центрі МХП цех із виробництва замороженої напівготової до вживання піци. Саме на цих продуктах ми зараз робимо великий фокус, бо це — частина трансформації МХП в кулінарну компанію.
Якщо підсумувати, то так — ми змогли адаптуватися, продовжити виробництво їжі для українців і втримати працівників та партнерів.
Війна переформатувала світогляд людей, в тому числі підхід до бізнесу. Який горизонт планування в сучасному ритейлі в Україні — рік, місяць, тиждень, день? Чи говорити про це в сьогоднішніх умовах взагалі утопічно?