All Retail
Опубліковано

Хто тепер диктує умови праці — роботодавець чи співробітники?

Дефіцит кадрів, викликаний війною та соціально-економічними чинниками, став каталізатором змін у корпоративній культурі та організаційній структурі підприємств. В умовах, коли традиційні методи залучення кандидатів втрачають свою ефективність, компанії шукають нові способи адаптації до вимог співробітників. Які тенденції панують на ринку праці ритейлу та хто тепер тут встановлює правила гри — у матеріалі All Retail.

Чим живе ринок праці ритейлу

Ринок праці у сфері роздрібної торгівлі демонструє стабільно високий рівень активності, проте ознаки суттєвого покращення поки що відсутні. За даними аналітики Work.ua, кількість вакансій у порівнянні з минулим роком зросла. У вересні 2024 року було відкрито 14 114 позицій, що на 10% перевищує показник вересня 2023 року у 12 796 вакансій. Проте проблема нестачі кадрів залишається. Особливо відчутна нестача продавців-консультантів і касирів, де попит значно перевищує пропозицію.

У компанії «Епіцентр К» говорять, що кадровий дефіцит не лише зберігається, але й посилюється. Міграція та мобілізація значної частини населення призводять до відчутної нестачі кадрів, особливо на посади, що потребують фізичної витривалості. У компанії частка мобілізованих працівників вже перевищує 25% від усіх військовозобов’язаних. Це створює значний дефіцит далекобійників, водіїв будівельної техніки та продавців-консультантів у торгових центрах.

Також дефіцитними є фахівці, офісні співробітники, менеджери середньої та вищої ланки. Представники українського бізнесу говорять, що відбуваються зміни у працевлаштуванні. Під час співбесід фокус зміщується на навички та вміння кандидатів замість досвіду і посад. Наприклад, у мережі «Фокстрот» потреба у кандидатах на посаду продавець-консультант в магазини тимчасово зникла лише у 2022 році, коли найпершою задачею було працевлаштувати персонал закритих та зруйнованих магазинів у небезпечних регіонах. Починаючи з початку 2023 року ритейлер поновив залучення персоналу, утримуючи фокус на кандидатах без досвіду роботи.

«Кількість співбесід [у нас] залишається на довоєнному рівні, але якість кандидатів зовсім інша. Значно менше стало кандидатів з релевантним досвідом. Також ми беремо до команди молодь до офісу. Спочатку це прості посади (наприклад, помічник категорійного менеджера), а згодом ми отримуємо досвідченого, професійного категорійного менеджера, який також проходить дуже багато етапів як внутрішнього, так зовнішнього навчання, і не оминає саморозвитку. У нас багато прикладів кар’єрного зростання», — говорить Тетяна Правда, HRD мережі магазинів «Файно Маркет»

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або