
Продажі зарядних станцій зросли у 9 разів: результати Чорної п’ятниці на ринку електроніки побутової техніки
Омніканальний техоритейлер «Фокстрот» підбив підсумки найбільшого розпродажу року. Ключові драйвери продажів — зарядні станції, телевізори та кавомашини.
Третя Чорна п’ятниця воєнного часу, за вже усталеною на ринку побутової та електронної техніки традицією, тривала 8 днів — з 25 листопада по 2 грудня. Це дало змогу задовольнити підвищений попит і забезпечити високу ефективність продажів у Фокстрот на понад 1000 товарів зі знижками навіть у години віялових відключень електроенергії.
За період Black Friday-2024 у мережі «Фокстрот» товарообіг зріс у 3 рази у порівнянні з трьома звичайними тижнями місяця. Середній чек додав 10% відносно до минулого року і склав майже 9000. При цьому найдовший чек містив 112 товарів і побив минулорічний рекорд (тоді було 72 товари в одному чеку). Пік продажів був зафіксований в суботу — 30 листопада.
У компанії відзначили такий ріст в основних категоріях у порівнянні з попередніми трьома тижнями:
- зарядні станції +900%;
- телевізори +489%;
- категорія аксесуарів +315%;
- велика побутова техніка +309%;
- дрібна побутова техніка +302%;
- IT і ноутбуки +271%;
- смартфони, планшети +222%;
- категорія непрофільних товарів +270%.
«Ці продуктивні 8 днів показали, що інтерес покупців до Чорної п’ятниці зберігається на довоєнному рівні. Проте, все ж з поправками на наші реалії. І це відчувається якраз у формуванні культури попиту у воєнний час. Бо серед драйверів продажів — товари, які передусім забезпечують енергонезалежність, мобільність і водночас — комфорт: як-от «комбо» телевізора й зарядної станції. Також серед лідерів популярні мобільні гаджети та техніка для дому, які українці готують один одному на прийдешні свята», — відзначив Олексій Зозуля, СЕО мережі «Фокстрот».
У розрізі товарних груп ще серед лідерів продажів — кавомашини (ріст у 4,5 раза), мультиварки (у 3,5 раза), ноутбуки (у майже 3 рази), холодильники та пральні машини (у 3 рази), смартфони та планшети виросли у понад 2 рази.
Всі 124 роздрібні магазини Фокстрот безперебійно працювали під час вимкнень світла. Крім того, напередодні дня «Ч» для продавців запустити мобільний застосунок, що значно прискорив обслуговування й оформлення покупки. Як результат:
- 50% продажів на Чорну п’ятницю у роздрібних магазинах здійснені саме із використанням мобільного застосунку.
- 14% оплат товару здійснено без участі касира — з робочого місця продавця-консультанта.
Підвищеним попитом користувалася послуга з обслуговування покупців з порушеннями слуху жестовою мовою, яка працює тільки у «Фокстрот» — онлайн-сервіс «Безбар’єрний Фокстрот», в тому числі — при оформленні техніки в кредит.
Кількість онлайн-замовлень на Foxtrot.ua зросла на 40%, на ресурсі зареєструвалися 12% нових користувачів (рік до року). У найбільш активні години Чорної п’ятниці, на сайті одночасно перебували до 20 тис. покупців, а кількість щоденних замовлень зросла більше ніж вдвічі. Також підключено AI-консультанта контакт-центру. В період Black Friday він опрацював 30% від загальної кількості звернень стосовно знижок, доступних бонусів, статусів замовлень, доставлення, режиму роботи магазинів тощо.
Як і торік, розподіл трафіку між мобільними та стаціонарними пристроями не зазнав суттєвих змін: мобайл — 80% desktop — 20%. При цьому, відзначається ріст користувачів мобільним застосунком Foxtrot.ua: платформи Android +46%, iOS — +12%.
Щодо регіональної складової, найбільший приріст у продажах продемонстрували традиційно західний регіон, де найбільш популярна тенденція купувати подарунки до дня Святого Миколая і різдвяно-новорічних свят саме на ЧП, а також центральний регіон.