All Retail
Опубліковано

Протягом 2023 року компанії активно наймали персонал, але 41% українців не могли знайти роботу з гідною оплатою

Кадровий портал grc.ua опублікував результати дослідження «Барометр ринку праці України 2023. Прогнози на 2024».

Згідно з дослідженням, у 2023 році бізнес адаптувався і відновив ділову активність: 80% українських компаній наразі працюють у довоєнному режимі, 12% працюють частково, але планують відновитися.

Зростання доходу за останній рік відмітили 28% компаній, 23% стверджують, що дохід залишився без змін, 19% компаній відмічають зменшення доходу на 25-50%. Кожна десята компанія фіксує зменшення доходу більше ніж на 50%. Підвищення зарплати у поточному році на 10-30% планує 41% компаній, 15% збільшать зарплату, враховуючи індивідуальну ефективність працівників, 15% компаній планують залишити зарплату без змін.

Якщо говорити про працевлаштування, протягом 2023 року компанії активно наймали персонал (88%), така тенденція збережеться й у 2024 році — активно наймати планують 93% компаній. Однак шукачам складніше знайти роботу, ніж до війни. На працевлаштування українці витрачають від 3 до 6 місяців. Основні складнощі під час пошуку роботи: 41% не можуть знайти роботу з гідною оплатою; 29% відмічають зменшення кількості вакансій; 23% не можуть знайти роботу через дискримінацію за віком; 22% відмітили відсутність зворотного зв’язку після співбесіди.

На думку роботодавців, кандидатам, які зараз знаходяться у пошуці роботи, не вистачає таких навичок:

  • критичного мислення (36%),
  • прагнення до вдосконалення і готовності навчатися (36%),
  • навичок самоорганізації (35%),
  • емоційного інтелекту (32%),
  • комплексного вирішення проблем (32%),
  • вміння формувати власну думку і приймати рішення (25%),
  • високого рівня тайм-менеджменту (21%),
  • важливі також digital-навички (18%) та «людиноорієнто-вані» софт-скіли, такі як: клієнтоорієнтованість та взаємодія з людьми, уміння працювати в команді, вміння вести перемовини.

Одним із ключових питань для працівників і кандидатів є розмір оплати праці: 28% отримують зарплату у повному розмірі, як і до війни; 12% відмічають скорочення на 10-30%; 8% — скорочення з\п більш ніж на 50%. Лише 9% респондентів мають збільшення з\п на 10-30%. За даними опитування, 63% українців не бояться скорочень у найближчі півроку, 17% працівників таки очікують скорочення.

У 2024 році ТОП-5 пріоритетів бізнесу такі:

  • пошук нових ринків збуту/клієнтів (54%компаній),
  • збереження команди у повному складі (44%),
  • збереження поточних ринків збуту/клієнтів (36%),
  • розширення команди (28%),
  • збереження оплати праці (24%).

Масштабувати бізнес у 2024 р. планують 56% компаній, із них 43% бачать це в Україні, 13% — за кордоном. Бізнес вчиться тримати баланс ефективності і людяності, розуміючи цінність людського капіталу в Україні.

ТОП-5 викликів у роботі з людьми у 2024 році:

  • утримання та залучення молодих талантів — 44%,
  • повернення працівників в Україну та в офіси — 43%,
  • підвищення продуктивності працівників в умовах постійного стресу — 42%,
  • управління ризиками, пов’язаними з людьми — 41%,
  • формування інклюзивного і різноманітного робочого середовища, реінтеграція ветеранів до професійного життя (31%).

Українці готові перенавчатися та перепрофілюватися для того, щоб заробляти більше і бути корисними у відновленні України: 49% пошукачів готові змінити професію та працювати «руками», якщо виникнуть складнощі у працевлаштуванні. Що важливо, 82% опитаних пов'язують своє майбутнє з Україною і планують залишатися в Україні.

Лариса Онипко, HR-експертка GRC.UA зазначає: «Найближче майбутнє в Україні стане часом особливо інтенсивних змін у розвитку людського капіталу й технологій. Штучний інтелект, хмарні рішення, Big Data, диджиталізація, автоматизація — ці та інші тренди вже допомагають визначити вимоги до навичок, кваліфікацій і майбутніх професій. Щоб бути затребуваним фахівцем треба постійно навчатися, розвивати навички критичного та аналітичного мислення, розумітися на технологіях і між тим тримати у фокусі розвиток емоційного інтелекту, комунікаційних навичок, бути гнучким та адаптивним до змін і зберігати продуктивність навіть в умовах постійного стресу».

У дослідженні взяли участь представники різних галузей і охоплено всю географію України, за виключенням окупованих територій та Криму: 377 компаній із 15 галузей та 2400 респондентів пошукачів/працівників.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або