Порівняльна характеристика розвитку food-ритейлу в Україні та країнах Центральної Європи
У звіті McKinsey&Company під назвою «Стан продовольчого ритейлу у 2023 році в Центральній Європі» зроблено ключові висновки, що споживачі здійснюють покупки більш цілеспрямовано, лояльність до брендів та торгових мереж знизилась, а власні торгові марки стали ще популярнішими через бажання споживачів заощадити кошти.
Російське вторгнення в Україну та небачена за масштабами з часів Другої Світової війна мали значний вплив на економіку всього світу і, в тому числі країн Центральної Європи. З точки зору споживачів, одним з головних економічних викликів стало суттєве зростання цін на продовольчі товари через безпрецедентно високу інфляцію.
До цього пандемія COVID-19 також суттєво вплинула на ритейл, але іншим чином — введені обмеження змушували споживачів рідше відвідувати магазини й більше купувати продукти через інтернет. Суттєвого зростання цін в європейських країнах в той час не було.
Основна мета звіту «Стан продовольчого ритейлу у 2023 році в Центральній Європі» полягає в тому, щоб зрозуміти, як ритейлери мають залучати споживачів, що пристосовуються до розподілу своїх витрат на продукти в найближчі місяці. Чи намагаються скоротити споживачі власні витрати загалом, зменшуючи розмір кошика або відмовляючись від певних категорій, скорочуючи споживання непотрібних товарів? Як той факт, що споживачі планують заощаджувати більше, вплине на формати та частоту покупок?