All Retail
Опубліковано

Бекап в HoReCa: чому сфера гостинності потребує резервного копіювання даних

Бекап, або резервне копіювання даних, став для бізнесу одним з найважливіших інструментів належного функціонування у цифрову епоху. Будь-якому підприємству важливо завжди мати доступ до найважливішої інформації й забезпечити оперативне її відновлення у разі втрати.

Данило Бєлов, BDM UCLOUD, розказує про те, як бекап допоможе такому сегменту ринку як HoReCa. Адже і готелі, і ресторани потребують надійного збереження даних, втрата яких може вкрай негативно вплинути на роботу і порушити безперервність надання послуг.

Починається з малого

Навіть для невеликих закладів у сфері HoReCa, таких як немережеві кафе, наявність надійної інформаційної системи є важливою. Цифрова інфраструктура цих закладів, хоч і на базовому рівні, але вимагає захисту даних, щоб запобігти їх втраті. Відповідно і бекапу, аби у випадку кібератаки чи банальної помилки мати змогу відновити роботу у найкоротші терміни.

Наприклад, ваше кафе вже має Poster та просту бухгалтерію. Якщо ви працюєте не перший рік, тож маєте значну базу клієнтів, програму лояльності і фінансову звітність за цей час. Уявіть, якщо внаслідок атаки на вас чи вашого програмного партнера буде відсутній доступ до цих даних протягом кількох днів. Або й повна втрата клієнтської бази, яка була прив’язана до пошти, пароль якої зламали та замінили.

Завдяки процесу бекапування, вам не доведеться повертатися на самий початок шляху вашого бізнесу у разі втрати даних. Натомість ви зможете швидко відновити інформацію до стану, який був на момент останнього збереження бекапу. Копію ваших критично важливих даних ви можете зберігати як на власних серверах, так і у хмарних операторів.

Safety is served

Наприклад, Hyatt, глобальна готельна компанія, керує складною ІТ-інфраструктурою, де центри обробки даних розміщені по всьому світу. Один з ЦОДів компанії містив 1,8 ПБ даних, а кількість даних у ньому щорічно зростала на 20% щорічно.

Стало питання швидкого резервного копіювання та відновлення, аби скоротити час з кількох днів до лічених хвилин. Тому разом з американським партнером вони розгорнули систему із приблизною потужністю 350 ТБ даних — у 3 центрах обробки даних з 3 кластерами. Система забезпечувала резервне копіювання понад 100 ТБ даних та понад 350 віртуальних машин (VMs). Такий підхід дозволяє дотриматися головно правила резервування «3-2-1». В Ucloud ми також зберігаємо 3 копії інфраструктури у 2-х різних ЦОД у різних країнах по 1 копії.

У рамках оптимізації своєї інформаційної структури, команда Hyatt досягла гарного результату: вони зуміли знизити обсяг необхідного простору для зберігання даних на 40%. Це стало можливим завдяки впровадженню більш ефективних методів компресії та оптимізації даних. Таке скорочення не тільки покращило ефективність системи бекапування, але й принесло значну економію ресурсів. Шляхом зменшення потреби в фізичному просторі для сховищ, Hyatt змогли знизити витрати на обслуговування та утримання даних, а також поліпшити загальну продуктивність інформаційної системи.

Великий бізнес, зокрема і у сфері гостинності, опирається на об’ємну інформаційну базу, а тому особливо потребує резервного копіювання даних. Наприклад, мережа готелів може оперувати бухгалтерією із даними про персонал, бронювання, базу постійних клієнтів і трекінг усіх взаємодій із ними. Втрата цих даних може завдати значних репутаційних втрат бізнесу, незручностей під час бронювань, а тому може вибити компанію з колії. Особливо, якщо це відбувається в активний туристичний сезон. Відповідно, чим більша компанія, тим відчутнішою буде вимушена зупинка. Те ж стосується і ресторанних мереж.

Замислюючись над питанням зберігання даних у бізнесі, варто згадати, що 43% компаній, які зіткнулися з втратою даних, ніколи повністю не відновлюють свою діяльність. Така статистика змушує задуматися. Наприклад, типовим є використання спільних дисків для зберігання даних та електронної пошти, до якої прив’язують доступи до соцмереж, комунікацію із податковою чи банком. Перші — зручні, але вони можуть стати жертвою кібератаки чи банальної людської помилки. Чи даєте ви доступ працівникам тільки на особисті пошти, чи відкриваєте доступ до документа «за посиланням»? Також, через централізоване зберігання великої кількості інформації, спільні диски можуть стати привабливою ціллю для хакерів чи конкурентів. Крім того, недостатньо строгий контроль доступу може призвести до витоку конфіденційних даних, ненавмисного їх видалення або зміни з боку співробітників. Ще одна проблема — це складнощі управління версіями документів, коли багато користувачів працюють з одними й тими ж файлами. Все це створює потенціал для збоїв у роботі, втрати даних і, відповідно, фінансових і репутаційних втрат для бізнесу. Тому важливо забезпечити ефективні заходи безпеки та управління для спільних дисків, щоб мінімізувати ці ризики.

Електронна пошта з одного боку, має швидкість та зручність обміну інформацією, з іншого — щороку мільйони людей стають жертвами фішингу та шкідливих програм.

Тому для мінімізації можливих збитків від позаштатних ситуацій, ви повинні створювати, регулярно оновлювати та перевіряти резервні копії всіх критично важливих даних.

Щоб ефективно використовувати ресурси та захистити дані, потрібно встановити регулярний графік автоматичного бекапування — щоденно, через день, щотижня, або щомісяця, залежно від ваших потреб. Важливо, щоб усі резервні копії були належно захищені, на рівні основних баз даних. Це особливо важливо, коли ви обираєте хмарного провайдера для зберігання цих копій. Належний хмарний провайдер не тільки відповідатиме специфічним вимогам, але й забезпечить високий рівень цифрової та фізичної безпеки, гарантуючи, що ваші дані будуть доступні навіть у випадку непередбачених подій.

Тож чи потрібен бекап в HoReCa? Якщо у вас невеличка кав’ярня «на районі» і ваш бізнес обходиться одним терміналом та блокнотом, мабуть, ні. Однак, у випадку великих ресторанів, готелів або мереж, де обробляється значна кількість даних і де присутня складна інформаційна структура, бекапування стає невід’ємною частиною стратегії забезпечення безперебійної та безпечної роботи. В таких випадках, втрата даних може призвести до серйозних фінансових втрат і репутаційних ризиків, тому інвестиції в надійні системи бекапування та співпраця з компетентними хмарними провайдерами можуть виявитися розумним та вигідним рішенням.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або