All Retail
Опубліковано

Український сир на світовій гастрономічній арені: підсумки участі у Gulfood 2025

З 17 по 22 лютого 2025 року в Dubai World Trade Centre (Дубай, ОАЕ) відбулася ювілейна, 30-та, міжнародна виставка харчових продуктів та напоїв Gulfood.

Цьогорічний захід став рекордним за масштабами, зібравши понад 5 500 учасників зі 129 країн, які представили понад мільйон найменувань продукції.

Серед світових лідерів гідно заявила про себе й Україна: агрохарчовий сектор представили 52 компанії на п’ятьох національних й індивідуальних стендах. Серед них — експортери органічної продукції, зернових, снеків, горіхів, молочних та м’ясних виробів, заморожених овочів і фруктів, дитячого харчування, соусів, солодощів та інших продуктів.

ProCheese та Ardis Group презентували категорію свіжих і копчених сирів, демонструючи багатство українських сирних традицій міжнародній аудиторії. Враженнями від участі та перспективами, які відкрилися для України, ділиться Оксана Чернова — сирна експертка, амбасадорка української сирної культури, суддя міжнародного сирного конкурсу World Cheese Awards.

Сири країн світу на Gulfood

На виставці чітко простежувалася тенденція: кожна країна представляє свою найсильнішу сирну категорію. Так, Нідерланди демонстрували Гауду, Франція — Брі та Камамбер, Італія — тверді сири, Іспанія — Манчего, Швейцарія — Ементаль та Грюєр, а Америка — тверді сири, зварені за італійською рецептурою: Парміджано та різновиди смакових Чеддерів, а також снеки, як-от рис чи горішки в шоколаді. Україна ж заявила про себе свіжими та копченими сирами, які справили неабияке враження на міжнародну спільноту.

Зокрема копчена моцарела «Lel» з моїм авторським поєднанням із чорносливом, яку ми представили на дегустаціях. Гості відзначили ніжність текстури та унікальний тандем глибоких димних ноток із фруктовою солодкістю. Це ще раз підтвердило, що українські сири мають потенціал дивувати світ.

Дипломатична підтримка та стратегічні перспективи

Приємним моментом стало те, що український стенд відвідав Надзвичайний і Повноважний Посол України в ОАЕ Денис Сеник. Він особисто скуштував моцарелу «Lel» у спеціальному поєднанні та високо оцінив її смак.

Щодо глобальних тенденцій, то на виставці чітко прослідковувалися такі напрями розвитку ринку:

  1. Досі багато запитів українські виробники молочної продукції отримали на сировинні продукти: масло, сухе молоко, суху сироватку, кальяту.
  2. Попит на заморожені свіжі сири (зокрема, моцарелу), що зумовлено логістичними викликами транспортування в країни Азії.
  3. Фокус виробників на великий ритейл та HoReCa.

Що далі?

Після участі в Gulfood 2025 я переконалася, що якісний український сир має величезний експортний потенціал. Головне — правильно позиціювати продукт та працювати над впізнаваністю брендів. Тим паче, що категорія свіжих сирів вже давно присутня на полицях супермаркетів ОАЕ — споживачі добре знайомі з продукцією від українських виробників Organik Milk та President.

Ця виставка стала для всієї команди джерелом цінних інсайтів. Дегустації підтвердили високий інтерес до українських сирів, особливо копчених, які мають чудові перспективи на ринку Близького Сходу. Ми також отримали зацікавлення від потенційних партнерів з різних країн, що сподіваємось, відкриє нові можливості для експорту. Крім того, відвідавши місцеві супермаркети та сирні магазини, ми помітили тренд на заморожені сири, зумовлений особливостями кліматичних умов країни та необхідністю подовження терміну зберігання. Це, своєю чергою, теж може допомогти розширити географію постачання.

Після виставки я ще раз переконалася, що Україна може бути відомою не лише завдяки традиційним смакам, а й завдяки сміливим гастрономічним експериментам. Я з нетерпінням чекаю нових можливостей, щоб ще більше людей у світі відкрили для себе наші сири.

Національний молочний стенд України (Hall Al Mustaqbal Plaza, Stand MP-D18) на Gulfood 2025 реалізується під патронатом Міністерства аграрної політики та продовольства України й організовано державною установою «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» національним проєктом Дія.Бізнес за підтримки Швейцарії в межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), що впроваджує Дослідний інститут органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія).

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або