
Як дме вітер ритейлу: звідки торговці дізнаються більше, ніж видно з полиць
У цьому матеріалі читайте якими джерелами користуються, кого читають, куди ходять і що моніторять компанії, щоб бачити залаштунки ринку.
У ритейлі більше не є лідерами ті, хто «перший встав — того й капці». Тепер капці у того, хто перший дізнався, що його товари більше не купують. Конкуренція загострюється щодня через нові формати, нових гравців, очікування клієнтів. Хто володіє даними — той диктує умови. Тому сучасний ритейлер — це не просто продавець, а й аналітик, стратег та дослідник. І щоб не втратити темп, потрібно регулярно відповідати на запитання:
- Що роблять конкуренти?
- Куди рухається ринок?
- Що змінюється в поведінці покупців і як це впливає на продажі?
Знання — валюта ритейлу
Інформацію про ринок українські ритейлери черпають з багатьох джерел, які умовно можна поділити на три групи даних: інформація з внутрішніх та зовнішніх джерел, аналіз конкурентів та відстеження галузі офлайн.
1. Інформація з внутрішніх та зовнішніх джерел
У сучасному ритейлі аналітика перестала бути просто звітністю — вона стала живим пульсом компанії.
До прикладу, у мережі TA-DA! орієнтуються на власні корпоративні дашборди, звіти облікових-систем та e-commerce платформ. Додатково для розуміння ринкових тенденцій стежать за публікаціями на тематичних сайтах, у Telegram або YouTube-каналах.
У маркетплейсі MAUDAU щоденний моніторинг ключових показників таких як трафік, конверсія, середній чек, продажі та витрати здійснюється через Google Analytics, дашборди на базі Looker. Ці інструменти працюють у режимі реального часу, що дає змогу оперативно реагувати на зміни поведінки споживачів, тестувати гіпотези й ухвалювати швидкі рішення на всіх рівнях.
Для широти погляду компанія JYSK використовує аналітичні звіти та бенчмарки від головного офісу компанії у Данії. Також JYSK обмінюється досвідом з іншими країнами, де працює компанія. Це дозволяє бачити не лише локальні, а й загальноєвропейські тенденції в ритейлі.
У зовнішньому аналізі компанії опираються на інформацію з галузевих фахових видань, ділових ЗМІ, аналітику ринку у відкритих та платних джерелах, корпоративні інструменти моніторингу ринкової інформації та конкурентів, польові дослідження.