Категорія, що зростає швидше за ринок: як розвивається сегмент заморожених готових страв
Сьогодні категорія замороженої їжі переживає масштабне перезавантаження завдяки новим технологіям, сучасним виробничим підходам та зміні споживчих звичок. Саме цей розвиток перетворив продукти сегментів ready-to-eat і ready-to-cook на одних із найдинамічніших на ринку.
Як змінюється український споживач і в який бік рухається ринок готових та напівготових страв — про це під час панельної дискусії на New Food Summit 2025 розповіли представники МХП, Bakery Food Investment та ЮГФУД (ТМ VALESTO) під модерацією комерційної директорки мережі «КОЛО» Вікторії Шило.
Перебудова харчових звичок та бізнес-моделей
ТОП-менеджери провідних агріфуд-компаній почали дискусію з аналізу ринку. За словами директорки зі стратегічного розвитку ЮГФУД (ТМ VALESTO) Анни Мензатюк, глобальний ринок заморожених продуктів, який вже перевищує $500 млрд і зростає на 5–6% щорічно, за темпами росту можна порівняти з ІТ-сферою. Вона додала, що заморожена їжа стала більш сучасною та різноманітною, що стимулює українців обирати саме такі продукти. Ба більше, постійний стрес воєнного часу, нестабільність енергосистеми та дистанційна робота сформували запит на продукти, які дозволяють швидко приготувати смачну та корисну їжу.
"Швидкість, комфорт і якість — це три фактори, які визначають рішення сучасного покупця. Україна рухається в руслі світових трендів, хоча й зі своїми локальними особливостями", — зазначає Анна Мензатюк.
Попит на готові рішення є не тільки зі сторони споживачів, а й представників бізнесу. Власник Bakery Food Investment Олег Міщенко поділився спостереженнями, що активне відновлення HoReCa й нестача кваліфікованих кухарів створили новий попит серед представників ресторанного бізнесу, які шукають стабільні інгредієнти та зручні основи для страв, з яких можна створити меню.
"Ресторатори приходять до нас із запитом: дайте нам основу, а саме начинку, тісто, базовий соус, а далі ми зробимо магію самі. І це нова бізнес-модель", — пояснює Олег Міщенко.
Готова їжа як стратегія